جامعه امیدوار یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: یک جامعه امیدوار نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت دارند و همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه یک‌شنبه ۱۶ شهریور به مناسبت ماه محرم در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) طی سخنانی گفت: خداوند متعال دنیا را برای انسان جایگاه تربیت و رسیدن به سعادت جاودانه قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند متعال انسان را موجودی اجتماعی آفریده است، عنوان کرد: در همین اجتماعات به علت طمع و زیاده‌خواهی انسان درگیری و فساد ایجاد می‌شود، اما عمل به قانون الهی مانع چنین وضعیتی می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) افزود: در هر کشوری برای اجرای قانون باید مجری وجود داشته باشد که بدون تخلف قانون را اجرا کند؛ در مقابل مجری و مردم متخلف دستگاه قضا باید آنها را مجازات کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه دین اسلام قانونی از طرف خداوند است، ابراز کرد: آنان که دین اسلام را به عنوان قانون الهی نمی‌پذیرند کافر و حاکمان آنها فاسق و ظالم هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در حکومت اسلامی مردم پشتوانه حکومت و امنیت کشور می‌شوند، گفت: در حکومت اسلامی مردم عملکرد مسئولان را تحت نظر گرفته و مقابل تخلفات آنها می‌ایستند.

وی با استناد به فرمایشی از امیرمومنان امام علی(ع) بیان کرد: مومنان باید با مشاهده ظلم و فحشا باید ناراحت و منزجر شوند و نسبت به گناه حالت تنفر به خود بگیرند. امروز مومنان در مقابل بدحجابی، رانت‌خواری بی‌تفاوت نباشند همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند که خداوند آنها را پاداش می‌دهد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه سکولارهای غربی با ترویج بدحجابی قصد نابودی انقلاب اسلامی را دارند، گفت: مومنان از شنیدن تذکر و موعظه استقبال می‌کنند چراکه آن را به سود خود می‌بینند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: گناه و ناامیدی از رحمت الهی انسان را به سوی جهنم سوق می‌دهد، یک جامعه امیدوار نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت دارند و همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

 

کد خبر 968830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha