آمادگی صندوق توسعه بخش کشاورزی برای پرداخت تسهیلات  به زرشک‌کاران

اکبری از آمادگی صندوق توسعه بخش کشاورزی برای پرداخت تسهیلات و کمک ویژه به زرشک‌کاران خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ «محمد حسین اکبری» پیش از ظهر امروز (۱۷ شهریور) به رسانه های گروهی با اشاره به مشکلات زرشکاران استان گفت: در حال حاضر حدود هفت هزار و ۲۰۰ تن زرشک از سال گذشته در انبارها و سردخانه‌ها موجود است.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه شرایط خاص کرونا و محدودیت ها ناشی از آن بر بخش های مختلف اقتصادی تاثیر گذاشته است، گفت: تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی از جمله زرشک وظیفه ما است و قطعا پیگیری می شود.

 

اکبری ادامه داد: رایزنی جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی با چند شرکت بسته‌بندی و فرآوری غذایی و بازارهای تعاونی در سایر استان‌ها برای حل مشکل فروش زرشکاران در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات زرشک مهم‌ترین گزینه برای برون‌رفت از مشکلات کشاورزان است، گفت: در این زمینه مذاکراتی در سطح وزارتخانه‌های مختلف و نمایندگان مجلس صورت گرفته است.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: برای حمایت از کشاورزان استان صندوق توسعه بخش کشاورزی آمادگی پرداخت تسهیلات ویژه به زرشک‌کاران را دارد.

کد خبر 968863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha