عضویت بیش از ۵ هزار نفر در تعاونی های تولید و سهام زراعی جنوب کرمان 

احمد مشایخی گفت: ۲۵ شرکت تعاونی تولید و سهامی زراعی در جنوب کرمان با بیش از ۵ هزار عضو فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «احمد مشایخی» گفت: ۲۵ شرکت تعاونی تولید و سهامی زراعی در جنوب کرمان با بیش از ۵ هزار عضو فعالیت می کنند.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان افزود: بیش از ۵۵ هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان زیر پوشش تعاونی های تولید و سهامی زراعی قرار دارد.

وی بیان کرد: اتحادیه شرکت تعاونی تولید (هامون ) در بهار سال ۹۹، با نظارت و تائید کارشناسان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی اقدام به خرید و ذخیره سازی قریب  یکهزار تُن گندم بذری ارقام مهرگان، ستاره و خلیل در طبقات گواهی شده، مادری و پرورشی کرده و فرآیند بوجاری و بسته بندی و آماده سازی بذر مورد نیاز گندم کاران در مهرماه آغاز می شود.

مشایخی تصریح کرد: در سال زراعی جاری پیش بینی می شود  ۳۵ هزار هکتار گندم در حوزه و اراضی شرکت های تعاونی تولید جنوب کرمان کشت  شود. 

 وی بیان کرد: سیستم آبیاری کم فشار در شرکت های تعاونی تولید در پنج ماهه سال جاری در سطح ۵۰۰ هکتار انجام شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۹ بیش از یکهزار و ۵۰۰ هکتار به سیستم آبیاری کم افشار مجهز شوند.

مشایخی اظهار کرد: با توجه به این که تعدادی از شرکت های تعاونی تولید در سطح منطقه چندین سال غیر فعال بوده اند تاکید بر این شد این تعاونی ها فعال و به چرخه تولید در راستای خدمت به کشاورزان قرار گیرند.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: جنوب کرمان منطقه مستعد برای تولید محصولات کشاورزی سالم است بنابراین باید تعاونی های تولید را به سمت کشت محصولات استراتژیک و مورد نیاز کشور سوق دهیم.

کد خبر 968892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha