بخش خصوصی رقیب دولت نیست

فروغان گفت: بخش خصوصی رقیب دولت نیست و صدور بخشنامه های ناهماهنگ و نقض کننده قانون دولتی، نباید مسیر صادرات را برای صادرکنندگان سخت تر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، امروز (دوشنبه 17 شهریور) در جلسه آنلاین کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: آنچه امروز علاوه بر تحریم اقتصاد ما را تحت فشار قرار می دهد، فشارهای داخلی است.

رئیس کمیسوین صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: متاسفانه بخش دولتی برای صادرات کشور، مانع تراشی می کند و این در حالی است که باید در وضعیت کنونی اقتصادی تجارت و صادرات تسهیل شود.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی رقیب دولت نیست و رونق صادرات در شرایط حاضر منجر به گردش چرخه اقتصاد می شود و باید تسهیل گری صادرات در اولویت قرار بگیرد.

فروغان با تاکید بر لزوم توجه بخش دولتی به بخ خصوصی گفت: بخش دولتی در تصمیم گیری های خود به بخش خصوصی توجه نمی و دولت به جای همکاری با بخش خصوصی، فشارهای داخلی را 10 برابر فشارهای خارجی کرده که روند صادرات را برای بخش خصوصی دشوارتر کرده است.

وی ادامه داد: صدور بخشنامه های ناهماهنگ و نقض کننده قانون دولتی، مسیر صادرات را برای صادرکنندگان سخت تر می کند و تعلیق کارت های بازرگانی صادرکنندگان نیز مشکل مضاعفی در این حوزه است.

رئیس کمیسوین صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس با اشاره به بخش کشاورزی استان گفت: صادرکنندگان ما در ادرات عمده فارس که در بخش کشاورزی و میوه و تره بار بوده است امروز با مشکلات جدی مواجه هستند و اتاق بازرگانی فارس برای رفع این موانع، مشکلات را به مسئولان ارائه داده است.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی فارس با تشکیل یک کمیته به جمع آوری اطلاعات صادرکنندگانی که کارت بازرگانی آنها تعلیق شده و مشکلات دیگری نیز دارند، می پردازد و در این خصوص جدیت دارد.
 

کد خبر 968949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha