کرونا بر بار محتوایی جلسات عزاداری سید الشهدا(ع) افزود

بیکی نقطه عطف هیئت های عزاداری در شرایط کرونایی را پر رنگ شدن بار محتوایی جلسات عزاداری سید الشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: عزاداری ها در دهه اول محرم به نحو مطلوب و قابل قبول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بییکی» امروز (17 شهریور) در ستاد محرم شهرستان نهبندان ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری مراسمات دهه اول محرم گفت: عزاداری ها در دهه اول محرم به نحو مطلوب و قابل قبول برگزار شد.

 

 فرماندار نهبندان با بیان اینکه دغدغه های هیئت های عزاداری امسال از نوع محدودیت هایی کرونایی در کل دنیا بود، گفت: رعایت کامل دستور العمل ها و ضوابط بهداشتی در شرایط کرونایی انتظاراتی  بود که از هیئت ها و عزاداران  داشتیم که این امر به خوبی محقق شد.

 

بیکی با بیان این مطلب که همه افراد جامعه باید اولین گام مقابله و مبارزه با ویروس منحوس کرونا را باید از خود شروع کنند، گفت: رعایت دستورالعمل ها و ضوابط بهداشتی یک مسئولیت اجتماعی است.

 

وی بیان کرد: در محرم متفاوت امسال مقوله اعتقاد شیعیان و اجرای آن در عمل اتفاق افتاد، چراکه همه مردم، هیئتی ها و  مسئولان در خصوص روند برگزاری  مراسمات عزاداری رضایت کامل داشتند.

 

فرماندار با بیان اینکه بیماری کرونا سبب شد تا  بر بُعد محتوایی جلسات عزاداری سید الشهدا(ع) افزوده شود، گفت: این در حالی است که در سال های گذشته بر ظواهر هیئت ها افزوده می شد.

 

بیکی نقطه عطف کار هیئت های عزاداری در شرایط کرونایی را پر رنگ شدن بار محتوایی جلسات عزاداری عنوان کرد و گفت: شرایط ویژه امسال سبب شد به دنبال ارتقاء محتوای قیام عاشورای حسینی برویم و  امروز افتخار کنیم که در تاریخ اسلام و تشیع  بعد از 1400  این قیام،  پرشور تر از سال های گذشته به آن پرداخته می شود.

 

وی ضمن قدر دانی از نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی  در برگزاری مراسمات دهه اول محرم گفت: به همت نیروهای امنیتی در شهرستان نهبندان، امنیت خوبی در نقاط پراکنده و عمومی شهر و روستا داشتیم و هیئتی ها هم همه پروتکل ها را به صورت یک الزام رعایت کردند.

 

فرماندار نهبندان از وجود 45 هیئت عزاداری در نهبندان خبر داد و گفت: از این تعداد 32 هیئت از طریق سامانه بیرق مجوز دریافت کرده بودند و مابقی هیئت ها برای عزاداری تلفیق شده بودند.

 

بیکی از هیئتی ها و مسئولان متولی خواست تا برای برگزاری مراسم اربعین و پایان ماه صفر برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

 

در پایان از خادمین هیئت های مذهبی شهرستان نهبندان تجلیل شد.

کد خبر 968975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha