شناسایی ۷۳۱ طرح نیمه ‌تمام در چهارمحال و بختیاری

شهریارپور گفت: ۷۳۱ طرح نیمه‌تمام عمرانی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که برای تکمیل آن به ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «علی شهریارپور» امروز (دوشنبه ۱۷ شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن شهید جعفرزاده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع طرح‌های نیمه‌تمام استان، ۷۰۰ طرح استانی است که برای بهره‌برداری از آن هشت هزار و ۳۹۰ میلیار ریال اعتبار نیاز است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۱۷ طرح ملی مهم در استان به صورت نیمه تمام باقی مانده که برای تکمیل این تعداد نیز به ۳۱ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

 

به گفته شهریارپور ۱۴ طرح ملی استانی شده نیز با اعتبار ۱۱ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در استان شناسایی شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح ‌های نیمه تمام از سوی دولت را ناممکن دانست و گفت: تکمیل این طرح‌ها از محل اعتبارات دولتی بسیار زمانبر می شود از همین رو می‌توان با کمک از بخش خصوصی در تکمیل این طرح‌ها یاری گرفت.

 

شهریارپور اظهار داشت: در همین راستا ۴۲۱ طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی و غیردولتی در استان در حوزه‌های مختلف آموزشی، گردشگری، فرهنگی، گردشگری، آبرسانی، بهداشت و درمان شناسایی شده که تاکنون از این تعداد، ۳۲۷ طرح واگذار شده است.

 

وی در ادامه به طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۰ طرح در استان در قالب اقتصاد مقاومتی مصوب شد که از این تعداد ۱۴ طرح مصوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان بود.

 

وی به مهمترین این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد، آبرسانی به شهرها و روستاهای مسیر طرح انتقال آب بن به بروجن، احداث سه هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان و روستاییان، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، مرمت ایل راه ‌های عشایری، اجرای سیستم آبیاری نوین، شیلات و کشت گیاهان دارویی از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری به طرح‌های جهش تولید استان نیز اشاره و تصریح کرد: در قالب این طرح، ۴۶ طرح با ۲۲ هزار و ۶۶۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات ملی، استانی، شرکت‌های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، تسهیلات بانکی و آورده سرمایه‌گذاران در استان اجرا می شود.

 

شهریارپور خاطرنشان کرد: با اجرای این تعداد طرح ۱۲ هزار و ۴۴۴ فرصت شغلی در استان ایجاد می شود که در قالب تفاهم نامه بین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار امضاء شده است.

 

کد خبر 969031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha