مرحله استانی چهل و سومین مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبی برگزار می شود

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه مرحله استانی چهل و سومین مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: در مرحله شهرستانی بیش از یک هزار نفر شرکت کردند و از این تعداد ۱۰۲ نفر برگزیده شدند و به مرحله استانی راه یافتند.

حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در مرحله اول چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم بیش از یک هزار نفر از سراسر خراسان جنوبی شرکت کردند که از این تعداد یکصد و 2 نفر برگزیده شدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: این افراد در رشته های مختلف حفظ کل، تلاوت، ترتیل، جمع خوانی، اذان، حفظ 5جزء و حفظ 10 جزء توانسته اند رتبه های برتر را کسب کنند و بیش از نصف این افراد را خواهران تشکیل می دهند.

 

وی به زمان برگزاری مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: چهارشنبه 19 شهریور برادران در این مسابقه شرکت خواهند کرد و روز پنج شنبه 20 شهریور نیز برای خواهران در نظر گرفته ایم و مراسم اختتامیه این مسابقات هفته آینده برگزار می شود.

 

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات قرآن کریم است، افزود: هدف از اجرای این مسابقات ترویج قرآن کریم در جامعه و مانوس شدن با قرآن است و به دنبال این هستیم که فضای روح بخش قرآنی را در سطح استان ایجاد کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه هر سال مسابقات قرآن کریم در 11 شهرستان برگزار می شده است، ادامه داد: امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا مرحله شهرستانی این مسابقات را در 5 منطقه استان برگزار کردیم.

کد خبر 969039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha