ثبت نام ۱۸۰ مددجوی خراسان جنوبی در مرحله دوم مسکن محرومان

عرب نژاد با بیان اینکه ۱۸۷ نفر در مرحله دوم مسکن محرومین ثبت نام کردند، گفت: در این مرحله ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن، ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض توسط بهزیستی و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض از طرف استانداری به هر واحد مسکونی پرداخت می شود.

«علی عرب نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: سازمان بهزیستی خراسان جنوبی برای تامین مسکن مددجویان تلاش های بسیاری کرده است و در این راستا 451 واحد مسکونی برای خانواده های 2 معلول شهری و روستایی در دست احداث دارد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار شهرستان مرزی و محروم ۸۱ واحد مسکونی با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی استان در حال ساخت است، افزود: از این تعداد ۲۸ واحد در درمیان، ۳۴ واحد در زیرکوه، ۱۰ واحد در سربیشه و ۹ واحد در شهرستان نهبندان احداث می شود و تاکنون این واحدها پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۹۵ درصدی داشته اند.

 

وی با اشاره به ثبت نام مسکن برای متقاضیان فاقد مسکن تحت پوشش بهزیستی استان گفت: در این راستا تفاهم نامه ای بین بهزیستی و استانداری خراسان جنوبی منعقد می شود تا بتوانیم مسکنی برای معلولان و مددجویان جامانده از طرح های مسکن و کسانی که شرایط نداشته و یا تاکنون متقاضی نبوده اند تامین کنیم.

 

عرب نژاد در ادامه بیان کرد: در راستای انعقاد این تفاهم نامه علاوه بر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن اعتباری بالغ بر 20 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض توسط بهزیستی و 30 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی با کمک استانداری و دستور استاندار خراسان جنوبی بابت ساخت هر واحد مسکن پرداخت خواهد شد.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرحله دوم مسکن محرومین تاکنون ۱۸۷ نفر شناسایی و ثبت نام شدند، افزود: افراد تحت پوشش بهزیستی استان که فاقد مسکن هستند می توانند برای آگاهی از شرایط و ثبت نام در مرحله دوم مسکن محرومین به مراکز و مؤسسات تحت نظارت بهزیستی، کلینیک های مددکاری و ادارات بهزیستی شهرستان ها مراجعه کنند.

 

عرب نژاد در پایان اظهار داشت: تا پایان سه ماه نخست امسال 2 هزار و 118 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان واگذر کردیم و در تلاش هستیم تا سایر مددجویان بتوانند در واحد مسکونی متعلق به خودشان سکونت داشته باشند.

 

 

کد خبر 969045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha