نشست مشترک اقتصادی روسیه و سوریه برای بررسی تحریم‌های غرب

در جلسه ای با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ، طرفین در مورد راه های گسترش روابط متقابل گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، بشار اسد رئیس جمهور سوریه یک هیئت عالی رتبه روسی را به سرپرستی یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه پذیرفت. در جلسه ای با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ، طرفین در مورد راه های گسترش روابط متقابل گفتگو کردند.

 

بعداً در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک ، ولید معلم وزیر خارجه سوریه گفت تحریم های آمریکا علیه دمشق نشان می دهد واشنگتن با حاکمیت ملت عرب مخالف است.

 

سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه گفت سوریه برای بازسازی اقتصاد خود نیاز به کمک بین المللی دارد. این دیپلمات روسی گفت که با رئیس جمهور سوریه موافق است که اوضاع در ادلب آرام است و سوری ها را به اتحاد دعوت کرد. وی تصمیم کشورش را برای از بین بردن تروریست های باقی مانده در سوریه اعلام کرد.

 

یوری بوریسف رئیس هیئت روسی با ابراز تمایل روسیه برای توسعه بیشتر روابط در زمینه های سیاسی ، نظامی و اقتصادی ، بر اهمیت مشارکت با سوریه تاکید کرد.

 

این توافق نامه شامل بیش از 40 پروژه به طور عمده برای بازسازی بخش برق در سوریه است. توافق در مورد شروع استخراج نفت از دریای سوریه نیز حاصل شد. این هیئت در دسامبر آینده از یک سفر پیگیری خواهد شد.

 

سفر هیئت نمایندگی روسیه نشان می دهد که مسکو در حال گسترش روابط همکاری خود با سوریه در همه بخش ها است. عنوان این سفر همکاری اقتصادی بود که با توجه به محاصره اقتصادی غرب بر سوریه به تفصیل مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر 969132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha