رفتار مردم در عزاداری های امسال الگویی برای سایر تجمعات ما باشد

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در عزاداری های امسال گفت: این رفتار مردم باید الگویی برای سایر تجمعات ما در این شرایط کرونایی باشد.

حجت الاسلام جواد نیک بین در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری های محرم امسال توسط مردم گفت: مردم در هیئت های بزرگ در تهران و سایر شهرستان ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری های امسال به خوبی عمل کردند و 80 درصد عزاداران پروتکل ها را رعایت می کردند، همان گونه که مساجد و هیئت های مذهبی اولین جاهایی بودند که در روزهای آغاز کرونا مجبور شدند تعطیل شوند اما دیدیم که در بحث ارایه خدمات مساواتی پیش قدم بودند و اولین مکان هایی بودند که در تولید ماسک و سایر لوازم مورد نیاز کادر درمان و مردم پیش قدم شدند و اولین مکان هایی هم هستند که با رعایت کامل پروتکل ها مراسم های مذهبی و عزاداری ها را برگزار کردند.

 

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا این نوع رفتار مومنان باید الگویی برای سایر تجمعات ما در این شرایط کرونایی باشد. مومنان و عزاداران برای حفظ سلامت خود و همنوع شان تمامی پروتکل ها را رعایت کردند و این جای تقدیر دراد.  

 

وی اظهار داشت: در کنار این مسایل مسافرت مردم به برخی مناطق کشور در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نیز باید بررسی شود. دیدیم که در جاده های منتهی به برخی از شهرها چه جمعیتی ازدحام کردند و حتی رعایت مسایل بهداشتی را نیز نداشتند.

 

وی تصریح کرد: اینکه خود افراد متشرع و دین دار این گونه رعایت مسایل بهداشتی و پروتکل ها را برای خود الزام آور می دانند، قطعا باید الگویی برای تمامی آحاد جامعه باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایر مراسم های مذهبی و اماکن مذهبی نیز این روند در روزهای آینده ادامه داشته باشد./

کد خبر 969178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha