۱۸۰ فرآورده دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام وجود دارد

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: ۱۸۰ فرآورده دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام وجود دارد.

«مهناز همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: مطابق مفاد اظهارنامه انطباق، تولید کننده تعهد می دهد که تمامی تولیدات دارای نشان استاندارد خود اعم از مشمول استاندارد اجباری و یا تشویقی را با کیفیت و مطابق استاندارد ملی مربوطه تولید کند

 

وی افزود: مسئولیت کنترل کیفیت محصولات با تولیدکننده می باشد و تولید کننده ملزم است تمامی مستندات کنترل کیفیت محصولات و خدمات خود را تهیه و نگهداری نماید و در صورت درخواست سازمان ملی استاندارد و یا سایر نهادهای قانونی دیگر عندالمطالبه ارائه کند.


مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: در حال حاضر در استان ایلام از 180 فرآورده دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا مجوز استاندارد، برای 134 فرآورده دارای نشان استاندارد، اظهارنامه انطباق ارائه شده است.

 

همتی تصریح کرد: برای سایر محصولات بدون اظهارنامه انطباق واحدهای تولیدی ملزم شده اند نسبت به انجام موضوع اقدام  و در صورتیکه واحدهای تولیدی اظهارنامه انطباق تکمیل و تسلیم اداره کل استاندارد نکنند، تمدید پروانه های کاربرد علامت استاندارد محصولات فاقد اظهارنامه از دستور کار اداره کل خارج و  پروانه ها و مجوزهای مذکور باطل خواهند شد.

 

وی بیان کرد: جایگاه این اظهار نامه انطباق در مراجع قضایی و حقوقی بالاتر از پروانه های کاربرد علامت استاندارد است چرا که تولید کننده در این اظهارنامه تعهد می نماید نسبت به رعایت تمامی موارد و الزامات و حدود کیفیت ذکر شده در استانداردهای ملی مربوطه اقدام کنند.

 

مدیر کل استاندارد استان ایلام خاطرنشان کرد: مطابق شیوه نامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد در اردیبهشت ماه ۹۸، تمامی واحدهای تولیدی کشور ملزم به ارائه اظهارنامه انطباق محصولات دارای پروانه و یا مجوز کاربرد علامت استاندارد خود به ادارات کل استاندارد شدند.

کد خبر 969183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha