فعالیت ۳ مدرسه دینی در همدان

سعیدی گفت: در استان همدان تنها ۳ مدرسه معارفی وجود دارد که فضای اخلاقی و دینی حاکم بر این مدارس، فراگیری دروس تخصصی معارف اسلامی و آماده شدن دانش‌آموزان برای ورود به حوزه و دانشگاه است.

«یوسف سعیدی»، در گفت‌و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در حال حاضر در کل استان همدان، ۱۵ دارالقرآن وجود دارد که از این تعداد، ۳ دارالقرآن در سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

 

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در این مراکز قرآنی، دانش آموزان، آموزش تخصصی و عمومی قرآن در رشته‌های مختلف را طی می‌کنند، گفت: در مجموع ۷ هزار و ۴۹ دانش‌آموز از خدمات قرآنی این ۱۵ دارالقرآن بهره‌مند می‌شوند.

 

سعیدی با اشاره به اینکه بیشتر مربیان این دارالقرآن‌ها، از مجموعه فرهنگیان است، گفت: یکی از اهداف این مجموعه ترویج فرهنگ قرآن و عترت در میان دانش آموزان است که این مراکز در تحقق این مهم می‌توانند موثر واقع شوند.

 

وی اشاره‌ای به مدارس معارفی در استان داشت و گفت: در استان همدان تنها ۳ مدرسه معارفی وجود دارد که یکی از این مدارس، دبیرستان معارف اسلامی شهید مطهری (موقوفه شهید همراهیان واقع در بلوار خرمرودی) در همدان است.

 

سعیدی ابراز کرد: مدارس معارفی در مسیر رشد و تعالی معرفتی و تقویت معارف دانش‌آموزان در مسیر اهداف انقلاب اسلامی تشکیل شده است، دانش آموزان در این مدارس با با حال و هوای حوزوی و تربیت و سبک زندگی طلبگی آشنا می‌شوند.

 

وی گفت: از جمله ویژگی‌های این مدارس، فضای اخلاقی و دینی حاکم بر آنها، فراگیری دروس تخصصی معارف اسلامی و آماده شدن دانش‌آموزان برای ورود به حوزه و دانشگاه است.

 

کد خبر 969218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha