نظارت بر استاندارد کالا و خدمات، حمایت از حقوق مصرف کنندگان است

قنبریان با اشاره به نقش استاندارد درتقویت تولید، گفت: نظارت بر استاندارد حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « مرضیه قنبریان»  امروز (۱۸ شهریور) در نشست هماهنگی در راستای اجرای طرح آزمون دوره ای وسایل سنجش سبک، گفت: نظارت  مستمر بستر تقویت فرهنگ استاندارد است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان با اشاره به اهمیت استاندارد سازی در تقویت تولید، افزود: نظارت بر استاندارد حمایت از حقوق مصرف کنندگان است. 

 

وی تصریح کرد: این طرح در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و بررسی صحت کار ترازوهای اصناف استان انجام می شود.  

 

قنبریان افزود: برخورد با کم فروشی و تقلب در وزن و پیمانه، در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است و به میزان فروشی ترازوها در دین مقدس اسلام اشاره شده است. 

 

مدیرکل استاندارد استان تاکید کرد: با توجه به بندهای 7 و 8 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، برنامه ریزی و نظارت بر امور اندازه شناسی، ترویج سامانه بین المللی یکا‌ها (SI) به عنوان سامانه رسمی اندازه شناسی قانونی در کشور و کالیبره کردن وسایل سنجش، از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد. 

 

وی بیان کرد: به منظور نظارت و کالیبره وسایل سنجش، ترازو‌ها و باسکول‌های مراکز عرضه و توزیع، سالی یک بار مورد بازرسی و کنترل بازرسان استاندارد قرار می گیرند و در حال حاضر یک آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد، در استان مشغول به فعالیت می باشد. 

 

در این نشست مقرر شد، مراتب اهمیت و لزوم اجرای آزمون دوره ای و پلمپ گذاری ترازوهای واحدهای صنفی در سطح استان، به اتحادیه های مربوطه اطلاع رسانی شود و طرح از مهر ماه در استان اجرایی شود.

کد خبر 969369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha