مرحله اول بازسازی باب امام علی الهادی(ع) در آستان عباسی آغاز شد

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از آغاز مرحله اول بازسازی باب امام علی الهادی(ع) در این آستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مهندس «ضیاء مجید الصائغ» رئیس بخش طرح های مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: کار بازسازی و طراحی باب امام علی الهادی(ع) واقع در بخش شمال شرقی از صحن حرم حضرت عباس(ع) از داخل آغاز شده است.

 

الصائغ افزود: مرحله اول این طرح شامل بازسازی ورودی هاست. نقطه آغازین این طرح باب امام موسی بن جعفر(ع) در بخش شمال غربی از صحن حرم حضرت عباس(ع) است که تا باب امام علی الهادی(ع) ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: این طرح شامل آماده کردن طراحی های ویژه در های صحن حضرت عباس(ع) است که تعداد آن به 9 عدد می رسد. طراحی آن متناسب با معماری و هنر به کار رفته در صحن مطهر است.

 

رئیس بخش طرح های مهندسی گفت: این مرحله با برداشتن مواد ساختمانی قدیمی آغاز می شود تا مراحل بعدی طرح براساس هر در و برنامه تدوین شده اجرایی شود. شرکت اجرا کننده این طرح شرکت پیمانکاری «ارض القدس» است.

 

گفتنی است، حرم و صحن حضرت عباس(ع) تاکنون شاهد اجرای طرح های مختلف به منظور توسعه و بازسازی بخش های مختلف آن همچون نصب پنجره های ضریح، پوشاندن صحن با سنگ مرمر،  مجهز کردن حرم به سیستم سرمایی و گرمایی، سیستم هشدار و مراقبت بوده است.

 

کد خبر 969392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha