برنامه آل خلیفه برای بازداشت علمای بحرینی پس از عاشورای حسینی

وزارت کشور بحرین در چارچوب برنامه تدوین شده بازداشت خطیبان و علمای بحرینی را به دلیل سخنرانی هایشان پس از عاشورای حسینی در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، وزارت کشور بحرین مجازات خطیبان حسینی را بعد از هر مناسبت دینی از سرمی گیرد. به طوری که مقامات بحرین «ملا قاسم زین الدین» از خطیبان بحرینی را که در مراسم عاشورای حسینی سخنرانی کرده است، بازداشت کردند تا فردا (چهارشنبه 19 شهریور 1399) به دادستان کل تحویل دهند.

 

علت توقیف ملا قاسم زین الدین سخنرانی اش درباره جنایت های آل امیه در حق اهل بیت (ع) عنوان شده است.

 

مقامات بحرین همچنین «عبدالنبی السماک» یکی از قاریان برجسته بحرینی را به دلیل قرائت زیارت عاشورا در «تکیه بعراد» دستگیر کردند.

 

این درحالی است که عبدالنبی السماک بند آخر زیارت عاشورا را نخوانده است، اما وی برای تحویل به دادستان کل در بازداشت به سرمی برد.

 

در همین حال، سید«محمد الغریفی» از علمای بحرین نیز برای بازجویی احضار شده است، زیرا وی در سخنرانی اش از یزید به عنوان قاتل امام حسین(ع) نام برده است.

 

از سوی دیگر، «ابراهیم شریف» از رهبران مخالف آل خلیفه درباره این بازداشت ها در صفحه توئیتر خود نوشت: ضمانت های آزادی مذهبی و آزادی عقیدتی با احضار، دستگیری و محاکمه خطیبان و علمای دینی مغایرت دارد.

 

شریف افزود: جای تأسف است که اجداد بیسواد ما دربرابر اختلافات فقهی و تاریخی از این نسل تحصیل کرده بخشنده تر و سخاوتمند تر بودند.

کد خبر 969410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha