چشم انداز روشنی در کوتاه مدت برای ویروس کرونا وجود ندارد

تبرائی گفت: در حال حاضر دارو و واکسن بیماری کووید۱۹ تولید نشده و حداقل در کوتاه مدت هیچ چشم انداز روشنی در خصوص این بیماری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علیجان تبرائی» عصر امروز(سه شنبه 18 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سالانه در دنیا یک میلیارد نفر به آنفولانزا مبتلا می شوند که از این تعداد حدود سه تا پنج میلیون نفر وضعیت شدید بیماری آنفولانزا را تجربه می کنند.

 

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران ادامه داد: سالانه حدود 300 تا 600 هزار نفر دچار مرگ ناشی از آنفولانزا می شوند اما در سال 1918 پاندمی آنفولانزا مرگ و میر 50 تا 100 میلیونی را به همراه داشت، در واقع آسایش امروز به دلیل وجود واکسن آنفولانزا است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دارو و واکسن بیماری کووید19 تولید نشده و حداقل در کوتاه مدت هیچ چشم انداز روشنی در خصوص این بیماری وجود ندارد لذا نگاه ما به بیماری کووید19 و همچنین آنفولانزا باید ویژه باشد.

 

تبرائی یادآور شد: کرونا یک ویروس جدید است و نمی توان یافته های مربوط به ویروس آنفولانزا را برای کرونا استفاه کرد، گرچه در برهه ای از زمان تصور می شد با گرمای هوا ویروس کرونا کم اثر می شود حال آنکه اینگونه نبود.

 

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران تأکید کرد: ویروس هزارچهره کرونا تمام ابعاد زندگی ما را در برگرفته و رفتار مردم باید به گونه ای باشد که از ابتلا به آن در امان باشند.

 

کد خبر 969434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha