رسانه ها نقش موثری در شفافیت سازی دارند

مدیر عامل ایران خودرو خراسان گفت: رسانه ها در وهله اول این شرکت را نقد کنند تا ما تولید بهتری داشته باشیم و در وهله دوم راهکار ارائه دهند و یا راهکارهایی که ما ارائه می دهیم پیگیر شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «بیژن زاهدی فرد» در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری شرکت ایران خودرو خراسان و خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی ضمن تشکر از خانه مطبوعات برای بازدید خبرنگاران از این شرکت؛ اظهار داشت: شرکت ایران خودرو خراسان با ظرفیت اسمی تعریف شده موظف است سالی ۵۰ هزار دستگاه تولید کند ولی این شرکت در سال 13976 با تولید 163 هزار دستگاه نشان داد که توانایی تولید بیشتر خودرو را دارد.

 

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان با بیان اینکه با توجه به تحریم هایی که علیه کشور ما وجود دارد شرکت ایران خودرو خراسان روزانه حدود ۵۴۰ دستگاه پژو و ۷۰ دستگاه ماشین شاسی بلند های ما s7 تولید می کند؛ افزود: بسیاری از قطعاتی که در خودروها استفاده می شود استاندارد هستند و کشورها به سمت داخلی سازی آن نمی روند مانند بلبورینگ، بنابراین در تمام دنیا از یک سری تامین کننده های اصلی که تعداد بسیار زیادی تیراژ بالا تولید می کنند، بهره می برند.

 

وی ادامه داد: در قطعات دیگر عمده آن را در داخل تولید می کنیم، قطعات استاندارد هم به تناوب با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد با روش های خاصی که تقطعه سازان و پیمانکاران دارند تامین می کنند و به ما می رسانند ولی تا این راهکارها به وجود بیاید زمان بر است بنابراین آن تیراژی که مد نظر ما است را قائدتا تحت تاثیر قرار می دهد در مجموع ما برای حفظ نیروی خود تولید را انجام می دهیم و در حد 2 تا 5 قطعه کسری، ماشین به پارکینگ منتقل می شود تا کسری تامین شود.

 

زاهدی فرد اظهار داشت: در استان خراسان حدود 19 درصد قطعات مورد نیاز خودروسازی، ایران خودرو در شهر مشهد و استان خراسان رضوی تولید می کند و یکی از دلایلی که شرکت ایران خودرو خراسان در این مکان مستقر شده است استفاده از این پتانسیل است، بقیه قطعات در داخل کشور تامین می شود و ما در این جا انبار نداریم و حداکثر انبار ما در حد 24 تا 36 ساعت در روز است که به صورت زنده و انلاین در خط تولید قرار می گیرد.

 

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان با یان اینکه در سال 96 حدود 40 هزار دستگاه تاکسی توسط شرکت ایران خودرو خراسان تولید شده است؛ گفت: این شرکت در سال جاری حدود 5000 دستگاه تاکسی برای شروع کار در نظر دارد تولید کند که تاکنون 528 تاکسی تولید شده است.

 

وی با بیان اینکه ۵۰۰۰ نیرو در شرکت ایران خودرو خراسان اشتغال دارند و این شرکت جزو برترین معین های اقتصادی استان است؛ گفت: شرکت ایران خودرو خراسان کاملا شفاف عمل می کند و تمام پرونده های این شرکت تعریف شده است یک روز عقب افتاده بیمه کاگر را ندارید و تعداد شکایات علیه ما در مراجع قضایی از انگشتان دست کمتر است.

 

وی با اشاره به نقش اثرگذار رسانه ها در دیده شدن شرکت هایی که نقش مهمی در ایجاد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید دارند؛ گفت: رسانه ها در وهله اول این شرکت را نقد کنند تا ما تولید بهتری داشته باشیم و در وهله دوم راهکار ارائه دهند و یا راهکارهایی که ما ارائه می دهیم پیگیر شوند تا ما بهتر به نتیجه برسیم، یک سری معضلات و مشکلات وجود دارد که این ها باید به درستی شناسایی و برطرف شود.

 

کد خبر 969443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha