نقش منطقه ويژه پارس در مقابله با تحريم‌هاي ظالمانه بي بديل است

دین پرست از مدیران منطقه ویژه اقتصادی پارس و همچنین مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی استان خواست، تا برنامه ریزی های لازم‌ را در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان بابک دين‌پرست، معاون امور هماهنگي اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت كشور در جلسه هماهنگی امور اقتصادی منطقه ويژه پارس كه ظهر امروز در پالايشگاه هشتم پارس جنوبی برگزار شد، نقش منطقه ويژه پارس در مقاومت و استقامت كشور در مقابله با تحريم‌هاي ظالمانه آمریکا را بي بديل خواند و تاکید کرد که همه دستگاه‌های اجرایی بایستی حمایت و همکاری های لازم را در جهت تحقق اهداف و اجرای برنامه های پیش روی منطقه ویژه اقتصادی پارس داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادي وزارت كشور که پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارس و پالایشگاه هشتم مجتمع گازی پارس جنوبی در جلسه حضور یافته بود، در ادامه افزود: وظيفه همه ما این است كه از نگهداشت توليد و حفظ اشتغال در اين منطقه حمايت كنيم ، زيرا اين منطقه بعنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین محور های مقاومت در برابر تحريم‌هاي ظالمانه امریکا و اذنابش محسوب می گردد.

دين‌پرست افزود: همکاری های دو وزارت خانه کلیدی نفت به عنوان مهم‌ترين دستگاه تامین کننده منابع مالی و بودجه مورد نیاز کشور و وزرات كشور به عنوان تامين كننده امنيت داخلی كشور، چه در سطح وزرا و چه‌ در سطح معاونت های مرتبط ، در بالاترین سطح ممکن قرار داشته و این رابطه در سطح مدیران متناظر استانی دو‌ وزارتخانه در جنوب استان‌ بوشهر، یعنی فرمانداران شهرستان های مرتبط و مدیران منطقه ويژه پارس نیز مشهود و هماهنگي خوبي در سطح مدیران مربوطه در جريان است.

دین پرست در ادامه گفت: در شرایط حساس کنونی کشور، دو موضوع نگهداشت و تلاش در جهت افزايش میزان توليد و ظرفیت اشتغال در پارس جنوبي بایستی در اولویت اقدامات مدیران منطقه و مسئولین دستگاههای اقتصادی دولتی قرار گیرد و به موازات آن ، حمایت از واحدهای تولیدی متاثر از شیوع بیماری کرونا نيز نبايستی مورد غفلت واقع شود.

دين‌پرست همچنين با اشاره به مراحل پایانی فرایند تصویب و ابلاغ سند ملی آمايش سرزمين استانها گفت: با ابلاغ و اجرای اين سند ، موضوع عدم توازن و تعادل منطقه‌اي استان های کشور و حتی درون استانی ، از جمله استان بوشهر، در مدار منطقی اصلاح قرار گرفته و به تبع از آن زمینه استقرار عدالت اجتماعی فراهم خواهد شد.

معاون اقتصادي وزارت كشور با اشاره به كاهش آمار بيكاري در استان بوشهر در سال ۹۸ گفت؛ اين استان با نرخ بیکاری ۹/۹ واحد درصد، در بین استانهای كشور حائز رتبه نهم است و با توجه به ظرفيت های بالقوه اين استان ، بهبود اين رتبه دور از دسترس نیست.

دين‌پرست با تشكر از مسئولین وزرات نفت براي اجراي طرح طبقه بندي مشاغل پيمانكاري در صنعت نفت و پرداخت کامل مطالبات نیروهای پیمانکاری ، خواهان آن شد كه تمام تلاش مسئولین بر محور حفظ وضعيت موجود اشتغال در منطقه متمرکز گردد.

وي ضمن اشاره به برخی از ظرفیت های خاص شهرستانهای جنوب استان، از جمله جاذبه های تاریخی و گردشگری ، معادن ، كشاورزي ، دریا و صنایع تبدیلی و پایین دستی پتروشیمی ، از مدیران منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی و همچنین مسئولین دستگاههای اجرایی و اقتصادی استان خواست، تا برنامه ریزی های لازم‌ را در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید در این شهرستان‌ها معمول دارند.

گفتنی است نشست بررسی مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و کارگری شهرستانهای عسلویه، گنگان، جم و دیر با حضور فرمانداران این شهرستانها ، مدیران ذیربط استان و‌ شهرستانهای مذکور، عصر امروز با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار خواهد شد./

کد خبر 969501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha