انتشار کاریکاتور‌ها تصمیم کلی غرب در مقابل اسلام است

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل گفت: انتشار کاریکاتور‌های موهن و توهین آمیز، یک تصمیم محدود نیست؛ بلکه یک تصمیم کلی غرب در مقابل اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، فواد ایزدی شب گذشته (سه شنبه ۱۸ شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: آزادی بیان، بهانه است و در کنار بهانه، وضع فعلی جهان اسلام را داریم مثل توافق رژیم صهیونیستی با برخی سران عرب که به نظر می‌رسد ما با یک تصمیم محدود مواجه نیستیم بلکه این یک تصمیم کلی غرب است. این تصمیم تبعات دیگری دارد و تبعات این اقدام موهن، گسترده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: تصمیم انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز در مجله "شارلی ابدو"، تصمیم فردی نیست و فرانسوی‌ها در پی این هستند که خلا آمریکا را در منطقه پر کنند.

ایزدی افزود: فرانسه در پی حرکت بزرگتری هست و این اقدام در پی نگاه اسلام ستیزی غرب است و کسی که بخواهد آزادی بیان را نشان دهد چرا به خطوط قرمز خود آن کشور اهانت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: زیر عنوان قوانین جلوگیری از تنفر، از آزادی بیان درباره هلوکاست جلوگیری می‌شود، اما درباره اهانت به پیامبر اسلام (ص)، از آزادی بیان، سو استفاده می‌شود.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: در کنار تظاهرات و محکومیت‌ها باید نخبگان جهان اسلام هم، دست به کار شوند.

وی افزود: فتوای امام خمینی (ره) درباره سلمان رشدی، حرکت‌های اسلام ستیزی را محدود کرده بود، اما باز جریان‌های صهیونیستی به این اقدامات دامن می‌زنند./

کد خبر 969521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha