رمز موفقیت شاعران عاشورایی، پرداختن همزمان به شور و شعور حسینی است

گرجی گفت: رمز توفیق شاعران عاشورایی، پرداختن همزمان به شور و شعور حسینی در اشعارشان است.

«وحیده گرجی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به شرایط خاص کشور پس از شیوع ویروس نحس کرونا و تأثیرات اجتناب ناپذیر آن بر فرهنگ و هنر و ادبیات کشور ابراز داشت: طبعاً امسال بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری و به خصوص محافل و جلسه های ادبی و شعری یا برگزار نشد یا به شکل محدود و یا در بستر فضای مجازی برگزار شد و البته این حساسیت ها بسیار هم لازم بود ، کما این که مقام معظم رهبری نیز همگان را بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا دعوت کرده و خودشان نیز بسیار مقید به این مسایل بوده اند.

 

شاعر آیینی کشور افزود: همین دهه محرم امسال نیز شاهد بودیم که محدودیت های کرونایی، سختی هایی در برگزاری محافل و مجالس حسینی همچنین جلسه روضه و شعرخوانی پدید آورد، اما با این حال مردم و هیئات مذهبی و مداحان در این ایام با تلفیق عقلانیت و اهتمام به اقامه عزای سیدالشهدا(ع)، عملکرد درخشانی از خود نشان دادند.


وی گفت: شاعران آیینی نیز به تأسی از همین فضا و به عشق امام حسین(ع) به ایفای خدمت در این دستگاه مقدس پرداخته اند و به ویژه در فضای مجازی حضور پررنگی داشته اند.


این شاعر آیینی همچنین اظهار داشت: خوبی فعالیت شاعران این است که برای شعر گفتن نیاز به مکان خاصی ندارند بلکه در هر مکانی به اقتضای حس و حالی که دارند می توانند به سرودن شعر بپردازند و از این رو شیوع کرونا چندان نتوانسته مانع از فعالیت شاعران گردد، البته ناگفته نماند که مجالس شعرخوانی به شکل حضوری بسیار کمتر شده است.


این بانوی شاعر طلبه با اشاره به دغدغه مندی شاعران آیینی و متعهد نسبت به تحولات منطقه و جهان گفت: بسیاری از دوستان شاعر در رابطه با قضایایی مثل یمن و لبنان و یا اخیراً خیانت امارات ، بر اساس احساس مسئولیت دینی و انقلابی عمل کرده و شعرهای تأثیرگذاری سروده اند که بسیاری از آن ها در رسانه ها بازتاب قابل توجهی هم داشته است.


گرجی در خاتمه با بیان این که یکی از مهم ترین رسالت های شاعر این است که دغدغه های زمانه خود را با ظرافت های هنری و ادبی دنبال کند، خاطرنشان کرد: به خصوص در رابطه با فعالیت شاعران عاشورایی ، یکی از رموز مهم موفقیت ناظر به توجه همزمان به بحث شور و شعور حسینی است و این که هم به بُعد عاطفه توجه کنند و هم در اشعار خود به بصیرت افزایی در جامعه اهتمام داشته باشند.

کد خبر 969540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha