ماجرای مسمومیت اهالی روستای شیخ صله/ منبع آلودگی در اسرع وقت مشخص شود

حدود ۱۲۰ نفر از اهالی روستای شیخ صله به دلیل آشامیدن آب آلوده دچار مسمومیت شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، حدود ۱۲۰ نفر از اهالی روستای شیخ صله به علت آشامیدن آب آلوده دچار مسمومیت و برخی از آنها در بیمارستان بستری شدند.

بعد از وقوع این ماجرا چهار دستگاه آمبولانس با دو تیم پزشکی و نیز هفت دستگاه آمبولانس که از شهرستانهای اطراف اعزام شدند در بیمارستان صحرایی حضور یافتند.
امیر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در کرمانشاه در این باره اظهار کرد: افراد مسموم شده دارای علائم گوارشی هستند و در افزایش شمار مسمومیتها انتقال فرد به فرد از طریق استفاده از ظروف مشترک نیز موثر بوده است.
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل شبکه بهداشت و درمان استان قرار دارد و آموزش‌های لازم برای لزوم جوشانده شدن آب توسط کارشناسان مرکز بهداشت ارائه شده است.
کرمی تصریح کرد: باید شرکت آب و فاضلاب به عنوان تنها متولی تامین آب آشامیدنی سالم در اسرع وقت نسبت به تعویض شبکه فرسوده انتقال و توزیع و یا بهسازی منبع آب اقدام مقتضی را انجام دهد.
وی عنوان کرد: همچنین باید منبع آلودگی در اسرع وقت مشخص و پیگیری‌های لازم در این باره انجام شود.
کرمی گفت: با پیگیری‌های انجام شده سیستم کلرزنی در منطقه برقرار شده اما باید مشخص شود که چرا آب و فاضلاب نسبت به این موضوع به موقع عمل نکرده است.

کد خبر 969580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha