برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع ایثار و شهادت/ اجرای «شب‌های خاطره» در هفته دفاع مقدس

حجت‌الاسلام ادبی از برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع ایثار و شهادت در مسجد امام حسن مجتبی(ع) دانشگاه فارابی خبر داد و گفت: علاوه بر این، جلسات خاطره‌گویی پیشکسوتان جنگ در هفته دفاع مقدس و در این مسجد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «ذبیح الله ادبی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد مهم ترین نقش را در بسیج نیروها و تامین امکانات لازم برای جبهه ها در دوره دفاع مقدس داشتند، اظهار کرد: این خانه های خدا در مبارزه با جنگ نرم و فرهنگی دشمن نیز بسیار فعال هستند هرچند به نظر می رسد میزان توجه مسئولان کشور به نقش و جایگاه مساجد در این زمینه، بسیار کمتر از توجه مسئولان در مقابله با جنگ سخت دشمن است.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) ستاد دانشگاه فارابی (واقع در تهران، بلوار ارتش، بلوار نیروی زمینی) در ادامه با بیان اینکه این مسجد همه ساله ویژه برنامه هایی در بزرگداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت استقامت ملت ایران و ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان برگزار می کند، افزود: امسال مسابقه مقاله نویسی با موضوع ایثار و شهادت به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می شود و به 14 نفر، جایزه 500 هزار تا یک میلیون تومان پرداخت می شود.

 

وی اضافه کرد: مراسم «شب های خاطره» با حضور و سخنرانی جمعی از فرماندهان ارتش در دوره جنگ هشت ساله تحمیلی، در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود تا نیروهای نظامی جوان با رشادت های ملت ایران و نظامی ها در مقابله با دشمن بعثی بیش از گذشته آشنا شوند.

 

ادبی در ادامه به فعالیت مسجد امام حسن مجتبی (ع) در دوره شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: نماز جماعت در سه نوبت و را رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در این مسجد اقامه می شود و تمام دانشجویان و استادان و سایر نیروهای فعال در دانشگاه فارابی، حضور گسترده ای در نماز جماعت و سایر برنامه های این مسجد دارند و همه این ها در حالی است که هیچ گونه اجباری برای حضور نیروها در مسجد وجود ندارد.

 

وی تاکید کرد: اهالی مسجد امام حسن مجتبی (ع) در دوره شیوع ویروس کرونا، در دو نوبت و هر بار، 60 بسته ارزاق را همسو با رزمایش مواسات و همدلی میان نیازمندان توزیع کردند که هر بسته شامل، برنج، چای، قند، شکر، خرما، رشته ماکارانی، مرغ و لپه بود.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) دانشگاه فارابی با اشاره به برگزاری جلسه تفسیر قرآن در روزهای یک شنبه و جلسات تفسیر نهج البلاغه در روزهای شنبه و دوشنبه در این مسجد، خاطرنشان کرد: استقبال خوب نیروهای ارتش از این گونه برنامه ها موجب تنوع بخشی در برگزار آنها و تلاش برای برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی دیگر شده است.

کد خبر 969606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha