عنوان «دارالحافظین» برای نامگذاری شهر تیتکانلو پیشنهاد شد

در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش خبوشان که پس از وقفه پنج ساله برگزار شد؛ نامگذاری شهر تیتکانلو به نام «دارالحافظین» پیشنهاد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج، امام جمعه تیتکانلو امروز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی بخش خبوشان که با محوریت نامگذاری معابر عمومی برگزار شد، گفت: پیشانی هر ‌شهر، نام آن شهر است، پس نام هر شهر باید رسا، کوتاه و پرمحتوا باشد.

 

«حجت الاسلام رضا حسن زاده» با اشاره به ظرفیت های موجود در این شهر افزود: فعالیت هزار و ۲۰ قرآن آموز در جامعه القرآن این شهر که از مجموع آنها ۱۳۶ نفر به عنوان حافظ قرآن از یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم هستند به عنوان ظرفیت ویژه ای است که بتوان این شهر را با نام «دارالحافظین» معرفی کرد.

 

 رییس شورای فرهنگ عمومی بخش خبوشان عنوان کرد: البته در کنار توجه به این ویژگی، باید به سایر ظرفیت های منطقه نیز توجه داشت.

 

وی گفت: نامگذاری اماکن  و معابر عمومی، باید بر اساس نام شخصیت های مهم و تأثیرگذار در بخش های دینی و مذهبی، فرهنگی، تاریخی و... باشد.

 

بخشدار خبوشان نیز در این جلسه گفت:  یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی تصمیم گیری در بحث نامگذاری معابر است و بر این اساس، اعضای این شورا نیز برای این شهر نامی ارزشمند متناسب با ظرفیت ها و قابلیت های ویژه این شهر انتخاب کنند.

 

 «محمد علی فتاحی» افزود: همانقدر که برای برطرف شدن بعضی از انحرافات فرهنگی باید تلاش کرد در مقابل، برای برجسته شدن ویژگی های فرهنگی ارزشمند هم که گامی موثر در مسیر کمرنگ شدن انحرافات است، باید همت کنیم.

 

وی اظهارکرد: ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی ما است که برای رفع مشکلات این حوزه باید اقدامات اساسی صورت پذیرد.

 

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج نیز گفت: باتوجه به شرایط متاثر از شیوع کرونا بسیاری از فعالیت های فرهنگی به فضای مجازی کوچ کرده است.

 

«حسن رضوانی» افزود: برگزاری مسابقه و نمایشگاه های مختلف خوشنویسی و نقاشی در فضای مجازی، تولید محتوا، قصه‌های مجازی و اجرای موسیقی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در فضای مجازی در شرایط فعلی است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج گفت: بایستی بر نحوه تولید محتوا و موضوعات فعالیتهای مجازی نظارت شود.

 

تبیین آسیب های اجتماعی و فرهنگی بخش خبوشان و همچنین اعلام نظر یک هفته ای برای انتخاب نام برای شهر تیتکانلو از مهمترین مصوبات جلسه بود.

کد خبر 969618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha