حفظ شور و نشاط علمی در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توجه طلاب باشد

پیشنمازی حضور طلاب در مدرسه با توجه به شیوع بیماری کرونا را منوط به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: حفظ شور و نشاط علمی در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «زهرا سادات پیشنمازی» امروز(19شهریور) در آئین بازگشایی سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) خطاب به طلاب جدیدالورود گفت: شما با حضورتان در حوزه‌ علمیه به کسوت طلبگی و کسب معارف اهل بیت(علیهم السلام) مفتخر شده اید.

 

مدیرمدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری افزود: تقارن آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه با ماه محرم زمینه ی رشد در جهت احیای جامعه دین گرا گردید.

 

پیشنمازی، قیام اباعبدالله الحسین(علیه السلام) را نجات تاریخ دانست و اظهار کرد: قیام امام حسین(علیه السلام)، عامل نجات بخشیِ یک امّت نبود، بلکه؛ نجات بخشی یک تاریخ بود. این عنصر تاثیرگذار، انقلاب ما را به همین اندازه، به نهضت حسین‌بن‌علی(علیه السلام) شبیه کرده است

 

وی، بخش دیگر قیام امام حسین(عليه السلام) را ترویج آن عنوان کرد و افزود: در عصرامروز وظیفه همه مسلمانان است که پیام این خون های ریخته شده را احیا و به نسل های بعدی منتقل کنند. 

 

پیشنمازی خاطرنشان کرد: این حرکت حماسی، وظیفه ی بانوان را در سه عرصه ی دینی، بصیرت افزایی و خدمات اجتماعی نشان می دهد طلاب هم باید با اقتدا به حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) صلاحیت ها و آگاهی های لازم، در دنیای متفاوت امروز خود را برای ایفای مسئولیت های تعیین کننده در جامعه دانسته و آماده کنند.

 

وی همچنین در ادامه حضور طلاب در مدرسه با توجه به شیوع بیماری کرونا را  منوط به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: حفظ شور و نشاط علمی در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، مورد توجه باشد.

 

پیشنمازی ضمن اشاره به آیین نامه فرهنگی در شرایط کنونی بیان کرد: با توجه به اینکه در مدارس علمیه الفبای دین آموزش داده می شود، برای کاربردی کردن این علوم و انتقال آن به جامعه خصوصا قشر جوان نیاز به فعالیت فرهنگی و حضور جهادی در عرصه های مختلف جامعه می باشد.

 

وی نیز ضمن اعلام تعداد 22نفر از طلبه پذیرفته شده در سال جدید به بیان، آیین نامه  و برنامه های آموزشی پرداخت و گفت: تلقی از تعلیم متفاوت است. کار معلم علاوه بر این که مغز متعلم را انباشته از معلومات می کند، باید فرصتی را برای او پیش آورد، تا به ابتکار و خلاقیت برسد و بتواند در سایه اندوخته ها تولید فکر نماید.

 

پیشنمازی ضمن بیان اهمیت مطالعه و پژوهش، به معرفی اجمالی برنامه ها و واحدهای پژوهشی یک طلبه در طی دوران تحصیلی پرداخت، با مطرح نمودن فراخوان جشنواره علمی پژوهشی که توسط مرکز یا مدرسه ارائه می گردد و رتبه و امتیازاتی که طلاب مدرسه کسب می کنند برای طلاب ایجاد انگیزه نمودند.

 

کد خبر 969704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha