ایجاد فضای مناسب برای اعتراضات به حق مانع از سوءاستفاده بیگانگان است

قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: اگر فضای اعتراض درست فراهم شد هیچگاه اغتشاش نمی شود که رسانه بیگانه از آن سوءاستفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام روح الله میرزایی، چهارشنبه(۱۹شهریور) در نشست خبری، خبرنگار را یک آمر به معروف و ناهی از منکر دانست که یا خوبی ها و یا نقاط ضعف را نشان می دهد و گفت: گاهی در انعکاس نقاط ضعف فشارهایی به شما وارد می شود که مثلا" خبر را از روی خروجی رسانه حذف کنید که در اینجا شما می توانید حمایت ستادامربه معروف را مطالبه کنید.




قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: تقاضای ما این است امر به معروف و نهی از منکر را به مردم نشان دهید زیرا این امر درست نشان داده نشده و امر به معروف و نهی از منکر یک واجب استقلالی و بدون وابسته به موضوع دیگر است.

 



وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه است اما نخبگان و خواص در قبال ترک این فریضتین توبیخ بزرگ دارند.

 



حجت الاسلام میرزایی با ذکر مصادیقی از امربه معروف و نهی از منکر؛ اعتراضات کارگری در مطالبه حق و حقوق را نمونه ای از نهی از منکر عنوان و بیان کرد: اما متاسفانه کارگر را بازداشت می کنند و این حاکی از فقدان نگاه (صحیح) جامعه است.

 




وی با تصریح به این مطلب که ستاد هیچ وظیفه اجرایی ندارد بلکه وظیفه آن احیای فریضتین است و آموزش و ایجاد بستر مورد نیاز برای اینکه مردم بتوانند این فریضه را انجام دهند؛ گفت:  قانون حمایت از آمران به معروف در سال ۹۴ تصویب و ابلاغ شده است.

 


قائم مقام دبیرستاداحیای امربه معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه دین ظرفیتی برای مردم قرار داده که مسئولین را امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ افزود: اگر فضای اعتراض درست فراهم شد هیچگاه اغتشاش نمی شود که رسانه بیگانه از آن سوءاستفاده کند.

 

 

وی ادامه داد: امر به معروفی و نهی از منکر باید پیوست علم و نخبگان و رسانه داشته باشد تا کار به صورت تخصصی انجام شود.

 

 

حجت الاسلام میرزایی ایجاد "اداره الگوهای موفق" در ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در راستای ایجاد روش و شگردهایی برای این امر دانست و گفت: مثلا" در موضوع ریزش معدن در راور نهی از منکر نشده تا مقاوم سازی شود.

 

کد خبر 969705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha