لزوم رعایت مسائل بهداشتی در مدارس/تیم های بهداشتی از مدارس مدام سرکشی کنند

سرمست گفت: باید تیم مخصوص تشکیل و مدام نظارت بهداشتی از مدارس داشته باشند،آموزش و پرورش نیز باید شیوه‌ نامه ‌های بهداشتی تنظیم شده توسط مرکز بهداشت را به دقت اجرایی کرده و در راستای حفظ سلامت دانش آموزان مبادرت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بهرام سرمست» امروز (چهارشنبه 19 شهریور) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری قم برگزار شد با اشاره به موضوع دفن افراد فوت شده به دلیل ابتلا به کرونا گفت: تاکنون محل دفن این افراد در آرامستان بهشت معصومه(س) بود که اقدامات انجام می شد.
 

استاندار قم گفت: با توجه به دستورالعمل های بهداشتی ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم، اجساد متوفیان کرونایی را می توان از امروز خارج از شهر قم و منطقه ای که درآن سکونت داشتند نیز دفن کرد.
 

وی گفت: ما در راستای تقویت نظام سلامت تمام تلاش خود را انجام می دهیم، در کنار نظام سلامت توجه به مسائل تعلیم و تربیت نیز همانند مسائل اقتصادی مهم بوده که این سه ضلع باید در کنار هم باشند.


سرمست با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: همه باید آموزش و پرورش را حمایت کنند و خیران عزیز نیز انتظار است در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشند.


استاندار قم افزود: باید یک کارگروه در ذیل ستاد با محوریت آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود تا بتوانند برنامه ریزی دقیق داشته باشند.


وی گفت: همانگونه که در ماه محرم ساز و کارها تعریف شد و سلامت معنوی و جسمی را تامین کردیم، در زمینه بازگشایی مدارس نیز نیاز به تعریف ساز و کار مربوطه داریم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن اجرایی کنیم.


وی تاکید کرد: باید تیم مخصوص تشکیل و مدام نظارت بهداشتی از مدارس داشته باشند،آموزش و پرورش نیز باید شیوه‌ نامه ‌های بهداشتی تنظیم شده توسط مرکز بهداشت را به دقت اجرایی کرده و در راستای حفظ سلامت دانش آموزان مبادرت داشته باشد.


سرمست گفت: تامین مایحتاج بهداشتی مدارس از جمله ماسک، مواد ضد عفونی، تب سنج و... همه دستگاه ها باید به آموزش و پرورش کنند و مدیریت شهری نیز می توانند در این خصوص یاری گر باشند.

کد خبر 969753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha