۱۳ سند جدید در فلاورجان به نام اوقاف صادر شد

آزادگی گفت از ابتدای سال جاری تاکنون سند ۱۳ موقوفه در شهرستان فلاورجان به نام اوقاف و امور خیریه صادر شده است.

«احمد آزادگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، در خصوص دریافت اسناد مالکیتی برای اوقاف و امور خیریه در شهرستان فلاورجان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 سند در این شهرستان ثبت شده است که البته 13 سند در حوزه فلاورجان و چهار سند نیز برای ناحیه یک اوقاف اصفهان به ثبت رسیده است.


رئیس اداره اوقاف و و امور خیریه فلاورجان با بیان اینکه مساحت هشت هزار و 870 متر مساحت این اسناد ثبت شده است، ادامه داد: ارزش ریالی این موقوفات 20 میلیارد ریال برآورد شده است.


وی اضافه کرد: همچنین 10 پرونده نیز از طریق قانون الحاق با همکاری بنیاد مسکن برای ثبت سند در دستور کار قرار دارد.


وی گفت:  60 پرونده نیز برای دریافت سند در دستور کار است که به زودی پرونده آن نیز تکمیل خواهد شد.


آزادگی در خصوص پرونده‌های حقوقی اوقاف و امور خیریه فلاورجان نیز اظهار کرد: در حال حاضر 23 پرونده در جریان در محاکم قضایی داریم و از ابتدای سال جاری نیز حکم چهار پرونده به نام اداره اوقاف و امور خیریه سند خورده است.

 

وی اضافه کرد: از پرونده‌‌های مطرح شده در مراجع حقوقی یک مورد مربوط به شهرداری و مابقی اشخاص حقیقی هستند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فلاورجان گفت: در این زمینه موقوفه "کربلایی حسن زفره" بُعد ملی دارد و مابقی موقوفات ارزش ریالی چندانی ندارد.


وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک مورد وقف جدید در فلاورجان به ثبت رسیده است، ادامه داد: وقف یک باب منزل مسکونی 234 متری در روستای کافشان برای راه‌ندازی حسینیه و گسترش فرهنگ، قرآن و معارف اسلامی در این روستا تنها وقف این شهرستان در سال جاری بوده است.


آزادگی گفت: ارزش ریالی تنها وقف جدید این شهرستان 117 میلیون تومان برآورد شده است.

 

کد خبر 969785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha