مکتب عاشورا، دانشگاه عظیم معرفتی است

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه عزاداری محرمی امسال را نمایش شور و شعور دانست و گفت: مکتب عاشورا، دانشگاه عظیم معرفتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام سید « احمد رضا شاهرخی» امروز(19 شهریور) در مراسم تجلیل از فعالان دهه نخست ماه محرم، اظهار داشت: امسال هیئت های عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری حسینی شور و شعور خود را به نمایش گذاشتند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تقدیر از فعالیت هیئت های مذهبی، مداحان و روحانیون در عزاداری های امسال، افزود: محرم و عاشورا یک دانشگاه بزرگ معرفتی است.

 

وی افزود: هیئت های مذهبی علاوه بر تبلیغ دین و گسترش معارف اسلامی در تقویت فرهنگ عمومی جامعه  نقش مهمی دارند.

 

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه فعالیت روحانیون در هیئت های مذهبی بستر معرفت افزایی است، گفت: مداحان هم درهیئت های مذهبی شور و شعور را بر دل و جان های می نشانند.

 

وی ادامه داد: نیت خالص داشتن یکی از مهم ترین ویژگی های هیئت های مذهبی است که حفظ این نیت می تواند بستر استحکام و ضامن بقای هیئت های مذهبی باشد.

 

حجت الاسلام  شاهرخی با تاکید بر ضرورت هوشیاری برای جلوگیری از ورود خرافه به دین، گفت: مشورت و پرهیز از اختلاف یکی دیگر از این ویژگی‌ها بوده که ما این امر را کاملاً مشاهده کردیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به حضور خود در هیئت‌های عزاداری در ایام محرم امسال، بیان کرد: آنچه که در هیئت‌ها مشاهده کردم شور و شعور، منطق و عاطفه و… بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، افزود: منطق و عاطفه، استدلال و محبت نیز در بین هیئت‌ها وجود داشت و آنچه که مشاهده کردیم حماسی و جهادی بودن مداحان، هیئت‌ها و… بود.

 

وی ابراز کرد: در استان لرستان با تدبیری که مجریان امر به کار بردند، جلسات و نشست‌های هم اندیشی که از هفته‌ها قبل از محرم برگزار شد و فعالیت مسئولان هیئت‌ها موجب شد که عزاداری‌ها به نحو مطلوبی برگزار شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی اظهار کرد:  با تقدیر از عملکرد مداحان، مسئولان هیئت‌ها، روحانیون، جوانان مؤمن و انقلابی، گروههای جهادی، ادارات، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، رسانه‌ها و… در برگزار مراسم عزاداری امسال، تصریح کرد: برای این عزیزان خیرات و برکات را تقاضا می‌کنم و امیدوارم با همدلی و اتحاد و استفاده از این ظرفیت عظیم به سمت ارتقای فرهنگی، پیشرفت و حل آسیب‌های اجتماعی و… برویم.

کد خبر 969794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha