معذرت خواهی قاضی دادگاه کبک از زن مسلمان محجبه پس از ۵ سال

یک قاضی کبکی که اجازه ورود یک زن محجبه به دادگاه را نداده بود وادار به معذرت خواهی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « q107»،یک قاضی کبکی که اجازه ورود یک زن محجبه به دادگاه را نداده بود وادار به معذرت خواهی شد.

 

اما آنچه موجب جلب توجه ها به این مسئله شده این است که معذرت خواهی قاضی دادگاه پنج سال پس از وقوع این اتفاق صورت گرفته است.

 

نامه عذرخواهی  «الیانا مارنگو » قاضی دادگاه کبک در جلسه دادرسی شورای قضایی ایالتی قرائت شد تا مشخص شود که روند انضباطی علیه وی چگونه باید انجام شود.

 

در این نامه مارنگو به خاطر اینکه از رسیدگی به پرونده این زن مسلمان در سال 2015 به دلیل حجابش خودداری کرده بود،معذرت خواهی کرد.

 

مارنگو در آن زمان به این زن مسلمان گفته بود که دادگاه یک فضای سکولار است و او قوانین مربوط به داشتن پوشش و لباس مناسب در این فضا را نقض کرده است.

 

قاضی دادگاه کبک در نامه اخیر خود خطاب به این زن مسلمان محجبه گفت: آنچه من در آن زمان گفتم و مقایسه حجاب با داشتن عینک آفتابی در دادگاه اشتباه بود و من به این خاطر از شما عذرخواهی می کنم.

 

این در حالی است که ممنوعیت حجاب و نمادهای مذهبی در ایالت کبک کانادا که زندگی شخصی و حرفه ای بسیاری از زنان را تحت تاثیر قرار داده است از سوی یک ائتلاف مذهبی در دادگاه عمومی به چالش کشیده شده است.

کد خبر 969857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha