عرفان حقیقی را باید در کربلا جستجو کرد

مهدوی درسهای عاشورا را دارای جذابیت های بی شمار دانست و گفت: عرفان حقیقی را باید در کربلا جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرانزلی، دکتر «سید حجت مهدوی» در مراسم حسینیه سیار در مسجد جامع روستای گلشن بندرانزلی اظهار کرد: بيان هر ساله معارف و درس‌های عاشورا ملال‌آور و تكراری نيست همان‌طور كه قرائت و تلاوت قرآن و نماز تكراری نيست و در هر قرائت جذابيت‌های خاص خود را دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری منطقه آزاد تجاری بندرانزلی با بیان اینکه عرفان معیار و حقیقی را باید در کربلا جستجو کرد، گفت: دعای عرفه که ما از قرائت آن حظ معنوی می بریم عرفان نظری امام حسین(علیه السلام) است.

 

 وی عرفان حسینی را عرفانی اجتماعی خواند و خاطرنشان کرد: نهضت حسینی صحیفه کاملی دارای ساحات وسیع و سطوح عمیق بوده و یکی از آن ساحات آن، عرفان زلال اسلامی است.

 

مهدوی اذعان کرد: در دوران امام حسين(علیه السلام) تنها ظاهری از دين وجود داشت و جامعه به سمت هلاكت پيش می‌رفت.

 

 وی تاکید کرد: یکی از درسهای مهم عاشورا  این است که باید تلاش کنیم تنها به ظواهر دین توجه نکرده و اصل و اساس معارف اسلام را بشناسیم و به کار بگیریم.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری منطقه آزاد تجاری بندرانزلی یادآور شد: يكی از اهداف امام حسین(علیه السلام) قيام برای اصلاح دين جدشان بود زيرا آنچه كه سبب نجات، رستگاری و ضامن بقای بشريت مي‌شود، دين مبين اسلام است.

 

وی اظهار کرد: از آن جهت كربلا زيباست كه دين اسلام را حفظ كرد و انسانيت را زنده نگه داشت.

 

مهدوی گفت: اینکه گفته می شود هر روز عاشورا و هر زمين و مكانی كربلاست، بدان معناست كه ما هميشه در حال مبارزه هستيم، حق و باطل وجود دارد و در حال نبرد هستيم.

 

 در این مراسم که به همت اداره اوقاف و امور خیریه بندرانزلی و کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن برگزار شد، حاج ابوذر بیوکافی از مداحان برجسته کشور و گیلان به مرثیه سرایی پرداخت.

کد خبر 969904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha