صادرات ۵۴ میلیون دلاری تعاونی های گیلان

سالاری با بیان اینکه تعداد تعاونی‌های گیلان با حمایت های دولت به رشد ۵۷ درصدی رسیده است، گفت: سال گذشته تعاونی های استان موفق به صادرات ۵۴ میلیون دلار شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از استانداری گیلان، «ارسلان زارع» ظهر امروز (چهارشنبه،۱۹ شهریور) در مراسم افتتاح همزمان طرح های تعاونی که از طریق ارتباط تصویری با معاون اول رئیس جمهوری و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با گرامیداشت هفته تعاون و قدردانی از تلاش‌های تعاونگران اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر تقویت جایگاه و نقش تعاونی ها در اقتصاد کشور به سبب حمایت های قانونی دولت تدبیر و امید، مردم و فعالان اقتصادی؛ تعاونی‌های استان با رشد ۵۷ درصدی به تعداد دو هزار و ۳۶۰ تعاونی رسیده است. 

 

استاندار گیلان  با اشاره به نقش آفرینی حدود ۱۰ درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد استان گفت: این میزان اثرگذاری در اقتصاد گیلان بالاتر از میانگین کشوری است.

 

 وی به رشد قابل توجه پنج برابری صادرات تعاونی‌های استان طی مدت چهار سال گذشته اشاره و تصریح کرد: صادرات تعاونی های گیلان از حدود ۲۰ میلیون دلار به ۱۱۷ میلیون دلار در سال رسیده و در سال گذشته تعاونی های استان موفق به صادرات ۵۴ میلیون دلار شدند.

 
وی به بهره‌برداری از چهار طرح تعاونی دیگر همزمان با طرح شرکت تعاونی هتل سندی با سرمایه گذاری بیش از ۹۱ میلیارد تومان و یک‌هزار و ۴۶ فرصت شغلی در گیلان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مجموعه هتل چهار ستاره سندی نیز یکی از ۷۰ طرح تعاونی گردشگری استان است که به واسطه ظرفیت های موجود در گیلان با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومان و اشتغال برای ۳۰ نفر فعال می شود.
 

گفتنی است، هتل چهار ستاره سندی در قالب شرکت تعاونی با هفت سهامدار و سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومانی که نیمی از آن تسهیلات بانکی بوده، احداث شده است.  با افتتاح این هتل که دارای ۱۸ سوئیت اقامتی با ظرفیت ۸۰ نفر و رستوران و کافی شاپ با ظرفیت ۳۰۰ نفر است، برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

 
 
در دولت تدبیر و امید ۸۵۰ شرکت تعاونی در گیلان با عضویت ۱۹ هزار و ۲۵۷ نفر و سرمایه ثبتی بیش از ۳۵ میلیارد تومان و ایجاد فرصت شغلی برای ۹ هزار و ۴۱۷ نفر تشکیل شده است.
کد خبر 969941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha