اتصال محور ریلی دریای خزر به خلیج فارس تا ۶ ماه آینده

نوبخت از اتصال مسیر ریلی دریای خزر به خلیج فارس تا ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: از طریق این مسیر ریلی اقدامات ارزشمندی در حوزه باری و مسافری صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدباقر نوبخت» عصر امروز (چهارشنبه، ۱۹ شهریور) در آیین افتتاح قطار مجلل زندگی در ایستگاه راه آهن رشت گفت: خوشبختانه بعد از کمتر از ۲ سال از افتتاح راه آهن رشت، مدت زمان حرکت از مسیر تهران به رشت به سه ساعت و نیم رسیده است.

 


معاون رییس‌جمهوری افزود: در راستای ارتقای کیفی مسافرت ریلی از رشت نیز قطارهای چهار ستاره را به پنج ستاره ارتقا دادیم.

 


وی با بیان اینکه خدمت به زائران حضرت امام رضا (ع) از افتخارات دولت است، گفت: توسعه متوازن بهره‌برداری خطوط ریلی در سراسر کشور در کنار توسعه کیفی قطارها از اقدامات دولت است.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در حوزه توسه ریلی کشور در حال حاضر ریل‌گذاری به سمت سنندج در حال انجام است و در بخش دیگر چابهار به زاهدان و خاش به ایرانشهر متصل می‌شود، گفت: امروز سراسر ایران یک کارگاه ریلی است که وزارت راه و شهرسازی آن را گسترش داده است.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر مسیر ریلی تنها تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: خوشبختانه با وجود همه تحریم‌ها اتفاقات بزرگی در راستای توسعه ریلی صورت گرفته است.

 


نوبخت از اتصال مسیر ریلی دریای خزر به خلیج فارس تا ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: از طریق این مسیر ریلی اقدامات ارزشمندی در حوزه باری و مسافری صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: با افتتاح ایستگاه کاسپین تا ۶ ماه آینده تمام کشورهای حاشیه دریای خزر از این طریق به خط ریلی کشور متصل می‌شوند.

 

نوبخت اذعان کرد: دولت همه تلاش خود را کرده تا چرخ توسعه کشور را متوقف نشود و فعالیت‌های عمرانی در همه بخش ها در حال انجام است.

کد خبر 969946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha