آموزش نیکی ها باید در اولویت برنامه زندان ها باشد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سازمان زندان ها، اقدامات امنیتی و تربیتی باید مرکز آموزش خوبی ها و نیکی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، یدالله موحد چهارشنبه (19 شهریور) در مراسمی که در جهت رفع مسائل و مشکلات زندانیان و خانواده آنان  همراه با آزادای ۱۷ زندانی جرایم غیر عمد و توزیع قریب به 2 هزار بسته معیشتی و انجام ملاقات مردمی با خانوده زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: رئیس قوه قضاییه تأکید بر کاهش جمعیت کیفری در زندان ها دارند.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: هر کسی در زندان ها به هر دلیلی و در هر مدتی حضور پیدا می کند، در این ایام باید آموزش نیکی ها و خوبی ها را فرا بگیرد و این اولویت برنامه های زندان های سراسر کشور و استان کرمان است؛ یعنی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور باید مرکز آموزش خوبی ها و نیکی باشد.

 

 

وی ادامه داد: یکی از نمونه های عملی آموزش نیکی ها و خوبی ها کمک های مومنانه ای است که امروز در بین خانواده زندانیان بی بضاعت توزیع می شود.

 

 

موحد در ادامه خاطر نشان کرد: در سطح استان تقریباً 2 هزار و 426 خانواده زندانی بی بضاعت داریم که تحت پوشش کمیته امداد و یا انجمن حمایت از زندانیان قرار گرفتند.

 

 

وی ادامه داد: در استان کرمان سالیانه 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل درآمدهای انجمن و خیرین به خانواده ها کمک می شود ضمن اینکه سیستم بانکی هم برای آزادی زندانیان و هم ارائه تسهیلات ارزان قیمت به خانواده ها کمک می کند.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: از ابتدای سال 99 تاکنون، برای همین تعداد خانواده های زندانی بی بضاعت تحت پوشش، یک میلیارد و 297 میلیون تومان کارت هدیه داده شده که این کمک با همکاری بنیاد مستضعفان کشور بوده و همچنین توزیع 6 هزار و 600 سبد کالا به ارزش هر بسته 250 هزار تومان بین خانواده ها توزیع شده است.

 

 

وی ادامه داد: بیش از 4 هزار و 700 بسته بهداشتی شامل ماسک و دستکش و الکل و ... در اختیار خانواده ها قرار گرفته است و همچنین امروز هزار و 590 بسته کمک معیشتی بین خانواده های زندانیان توزیع می شود که در تهیه و توزیع بنیاد مستضعفان کمک داشته است.

 

 

 

موحد خاطر نشان کرد: از این تعداد 200 بسته با همکاری هئیت های مذهبی تهیه شده و  400 بسته گوشت و مرغ توسط خیرین برای خانواده نیازمند زندانی در نظر گرفته شده و همچنین 150 بسته لوازم التحریر تهیه شده که در بین خانواده ها توزیع می شود.

 

 

وی گفت: امیدواریم این طرح که به عنوان مرحله اول طرح کمک های مومنانه به نام شهید والا مقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی صورت گرفته با کمک خیرین و نهادهای مختلف استمرار پیدا کند و هر از گاهی شاهد اهدای این کمک ها باشیم.

 

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: امروز 250 نفر از خانواده زندانیان با قضات دیدار داشتند و مشکلات خود را مطرح کردند تا گره ای از کار آن ها باز شود و در کنار آن به همت ستاد دیه استان در این مرحله 17 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان آزاد می شوند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با کمک ستاد دیه استان، 167 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزادی خود را به دست آوردند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند و برای آزادی آن ها مبلغ 6 میلیارد و 865 میلیون تومان هزینه شده و 191 نفر هم زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان داریم که امیدواریم با کمک خیرین بستر آزادی خود را فراهم کنند تا روزی برسد که هیچکس به خاطر فقر در زندان های استان نباشد.

کد خبر 969958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha