چراغ اربعین خاموش شدنی نیست

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان کرمان گفت: با توجه به اینکه عشق به امام حسین علیه السلام و حرارتی که از نام ایشان در دل های شیعیان پیروان و مخاطبین آن حضرت وجود دارد؛ اربعین آن بزرگوار هیچ موقع خاموش شدنی نیست.

حجت الاسلام حسین سازندگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه عشق به امام حسین علیه السلام و حرارتی که از نام ایشان در دل های شیعیان پیروان و مخاطبین آن حضرت وجود دارد؛  اربعین آن بزرگوار هیچ موقع خاموش شدنی نیست.
 
 
 
 
 
مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان کرمان افزود: امسال احتمالاً برنامه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کشور عراق برای زائرین کشورهای دیگر امکان پذیر نیست بنابراین مهمترین برنامه‌های اربعین فعالیت های فرهنگی است که در این راستا کمیته فرهنگی اربعین با توجه به پیشنهادات، رهنمودها و شیوه هایی که ستادملی مدیریت و مبارزه با کرونا اعلام می کند، برنامه های فرهنگی مورد نظر را با رعایت همه شیوه نامه ها ارائه می کند.
 

 

 

وی ادامه داد: چنانچه اجازه فعالیت به موکب های اربعین داده شود برنامه ها را با یک سبک و سیاق خاصی انجام خواهیم داد و در غیر این صورت برنامه ها را از طریق فضای مجازی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

 


حجت الاسلام سازندگی با بیان اینکه امسال برنامه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمان در بستر فضای مجازی انجام می گیرد و هم اکنون در حال انجام است؛ گفت: کلیپ هایی که منتشر می شود برگرفته از سیره ائمه معصومین علیهم السلام خصوصاً آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام و سبک زندگی آن بزرگواران است؛ همچنین احادیث نوشته هایی که در بستر فضای مجازی منتشر می شود، دربردارنده نکاتی برای بکارگیری و عمل به آن در زندگی های روزمره است.

 


وی شعار اربعین امسال را «الحسین، سفینةالنجاة» اعلام و بیان کرد: این شعار برگرفته از حدیث شریف نبوی است که فرمودند: «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» بنابراین امام حسین علیه السلام را به منزله یک کشتی بیان فرمودند؛ کشتی که در دل دریا سیر می کند گاهی با طوفان های بسیار شدید و خطرات زیادی مواجه می شود؛احتیاج به یک ناخدای ماهر دارد تا کشتی را نجات دهد؛ در عالم معنویت هم خطرات بسیار زیادی جامعه بشریت را تهدید می کند ظلمت ها و تاریکی هایی اطراف همه ما را فرا گرفته  که برای رهایی از ترس ظلمات و تاریکی ها و در امان ماندن از خطرات احتمالی،احتیاج به یک منجی دارد که نبی مکرم اسلام، خطی را معرفی می فرمایند به نام خط حسین و می‌فرماید الحسین؛ یعنی همین حسین که من از او و او از من است، سفینة النجاة  است؛ مثَل آن مثل آن کشتی می ماند که در طوفانی ترین و سخت ترین و هراسناک ترین مواقع باعث نجات تمامی سرنشینان کشتی هم در امور مادی و هم در امور معنوی خواهد شد.

 


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان با ابراز امیدواری بر اینکه در این اربعین با تمسک به امام حسین علیه السلام ریشه همه بیماری ها و ویروس ها خصوصاً ویروس کرونا از جامعه بشری کنده شود؛ در پاسخ به این سوال که چرا فقط امام حسین علیه السلام اربعین دارد و حتی نبی اکرم اربعین ندارد؟ اظهار داشت: بنده معتقدم انقلاب امام حسین علیه السلام از دو قسمت عمده تشکیل شده است؛ قسمت اول تبیین و روشنگری و در نهایت شهادت؛ قسمت دوم  هم تبیین و روشنگری و اسارت که توسط اهل بیت آن حضرت اتفاق افتاد.
 

 

 

وی با بیان اینکه امام علیه السلام فرمودند اگر بنا باشد با یزید بیعت کنم باید فاتحه دین اسلام را خواند و دین به طور کامل از بین می رود؛ ادامه داد: لذا از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا خطبه هایی که خواندند و سخنرانی‌هایی که کردند تبیین بود و در روز عاشورا هم با سخنرانی ها و رجز خوانی ها، راهنمایی کردند و دین را به مردم یادآوری نمودند و هدف خود را که احیای دین بود بیان کردند اما متأسفانه در اوج مظلومیت آن حضرت را آن گونه به شهادت رساندند که جای غم و غصه و فریاد دارد.

 

 

حجت الاسلام سازندگی اظهار داشت: وقتی به امام حسین علیه السلام گفتند چرا زن و فرزندان را با خود می برید؟ حضرت فرمود خدا می‌خواهد آنها را اسیر ببیند؛ زیرا نمی توانست به مردمی که درک و فهم نداشتند علت اصلی را بگوید که من را اگر بکشند بعد از من باید کسی باشد که هدفم را دنبال کند و آن کسانی نیستند جز اهل بیتم؛ وقتی اهل بیت امام حسین علیه السلام را از کربلا به کوفه و از کوفه به شام حرکت دادند، جرقه انقلاب و پیروزی انقلاب از شام شروع شد؛ از خطبه های حضرت زینب و آن خطبه بسیار با صلابت امام سجاد علیه السلام در شام که قضیه کاملاً برعکس شد و یزید که می‌خواست اهل بیت را رسوا کند و در نهایت خواری و ذلت به شهادت برساند یا به عنوان اسیر در ازای اسرای مشرکین صدر اسلام آزاد کند با این خطبه های امام سجادعلیه السلام مجبور شد اهل‌بیت علیهم‌السلام را برگرداند.

 

 

وی تصریح کرد: اهل بیت امام حسین علیه السلام در بازگشت از شام به دوراهی که رسیدند امام سجاد به حضرت زینب فرمودند آیا مدینه برویم فرمود نه کربلا؛ چرا کربلا؟ زیرا باید از کنار قبر مولای مظلوم امام حسین علیه السلام و با عدد ۴۰ که از اعداد مبارک است انقلاب آبیاری شود لذا اربعین که آمدند کربلا ، غوغایی به پا شد که هنوز هم غوغای اربعین ادامه دارد و ان شاءالله تا ظهور حضرت ولی عصر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 969981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha