۱۲ خانه عالم در روستاهای ملایر در حال احداث است

حجت الاسلام نجفی گفت: ۳۰ روستای شهرستان ملایر دارای خانه عالم است و و ۱۲ خانه عالم نیز دردیگر روستاهای این شهرستان در حال احداث است.

 «حجت الاسلام روح الله نجفی»در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: ساخت خانه‌های عالم در شهرستان ملایر از سال‌های گذشته شروع شد و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 30 روستای شهرستان ملایر دارای خانه عالم است گفت: این خانه های عالم با اعتبارات سازمان تبلیغات، کمکهای مردمی و خیرین و همچنین تعدادی نیز به صورت جهادی توسط بسیج سازندگی در روستاهای شهرستان  ساخته شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 خانه عالم در دست احداث است گفت: این خانه های عالم در روستاهای بابلقانی، می آباد،  میشن، سلطان آباد، کساوند، کسب، اوج اتپه، دهلق، سلطان آبادو... در حال احداث است.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه برای ساخت هر خانه عالم حدود 200 میلیون تومان نیاز است گفت: در این زمینه سازمان برای احداث هر خانه عالم بین 40 تا 60 میلیون تومان اختصاص و ما بقی نیز به صورت آورده و کمک خیرین و نیکوکاران و کمکهای مردمی است.

 

وی با بیان اینکه زمین خانه های عالم بیشتر از سوی خیرین و مردم اهدا می‌شود گفت:  در حال حاضرخانه عالم روستای بابلقانی از هفته گذشته شروع شده که قرار است طی یک سال ساخته و تحویل داده شود.

 

وی اضافه کرد: 12 خانه عالمی که در حال حاضر در شهرستان در دست اقدام و احداث است طی دو سال آینده ساخته و تحویل داده می‌شوند.

 

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه تحویل سریعتر خانه های عالم به کمکهای مردمی و خیران بستگی دارد گفت: هر چه کمکها بیشتر باشد ساخت خانه های عالم زودتر انجام می‌شود.

 

وی با بیان ابنکه بسیاری  از روستاهای شهرستان ملایر نیازمند خانه عالم هستند افزود: در این زمینه نیازمند کمک و یاری خیران و مردم هستیم تا بتونیم در همه روستاها ساخت خانه های عالم را داشته و روحانیون را در روستاها مستقر کنیم.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه وجود روحانیون در روستاها کمک بزرگی در مسائل دینی، فرهنگی و اجتماعی به روستاها و مردم روستاها دارد گفت: در این روستاها  شهرستان ملایر تا کنون خوب در راستای تاسیس خانه های عالم خوب اقدام کرده است.

کد خبر 969984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha