مطالبه گری، امر به معروف و نهی از منکر تخصص و فنونی دارد که آموختنی است

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اهمیت برخورداری تخصص در زمینه امر به معروف و نهی از منکر گفت: مطالبه گری، امر به معروف و نهی از منکر تخصص و فنونی دارد که آموختنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام روح الله میرزایی» طی نخستین نشست گروه های جهادی مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر نماینده ولی فقیه در البرز برگزار شد گفت: مطالبه گری فنونی دارد که باید آن ها را آموخت.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه گری این ستاد افزود: مفهوم مطالبه گری در جامعه ما امروزه به برخورد قهری تنزل پیدا کرده است.

معنای اعلی امر به معروف و نهی از منکر، آنجایی است که حضرت امام حسین(ع) نشان می دهند و علیه مسئول فاسق جامعه قیام می کنند؛ شرح خطبه منای امام حسین(ع) 2 سال پیش از واقعه کربلا یکی از نمونه های شاخص امر به معروف و نهی از منکر است.

امر به معروف و نهی از منکر با فضولی کردن متفاوت است

به گفته حجت الاسلام میرزایی، امر به معروف و نهی از منکر یک تاکتیک است نه یک تکنیک؛ اگر شما در موضوعی تخصص نداشته باشید چه بسا در آن تخصص دچار فساد می شود.

وی با هشدار نسبت به بهره مندی از تخصص لازم در جریان امر به معروف و نهی از منکر توضیح داد: اگر با افراد متخلف صحیح و تخصصی برخورد نشود، شاهد رشد فساد در جامعه خواهیم بود.  

حجت الاسلام میرزایی با طرح این سوال که صالحی که باید اصلاح کند باید چه ویژگی داشته باشد؟ مطرح کرد: حضرت علی(ع) در حکمت 110 نهج البلاغه به صفات مجریان خدا اشاره می کنند که آنان اهل رشوه، تسلیم و پیروی از طمع ها نیستند.

 

کد خبر 969990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha