اعلام فراخوان چهاردهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در کردستان

کامل گلباغی از اعلام فراخوان چهاردهمین جشنواره «مدهامتان» در استان خبر داد و گفت: ۳۰ آذرماه آخرین فرصت شرکت در جشنواره است که اعضای کانون‌های فرهنگی م

کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان بیان کرد: چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به رشته‌های این جشنواره افزود: چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته‌های تلاوت نور (ترتیل)، قرائت نماز و اذان و مکبری اعلام فراخوان شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان تا ۳۰ آذرماه می‌توانند نسبت به شرکت در این جشنواره که در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود، شرکت کنند.

 

مدیر ستاد  هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اظهار کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه‌‌های مسجد https://bachehayemasjed.ir/   برگزار خواهد شد.

 

گلباغی افزود: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است البته در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است.

 

وی همچنین به شرایط رشته‌های جشنواره پرداخت و عنوان کرد: رشته تلاوت نور (ترتیل)، ویژه رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1385 تا 1390) با محوریت قرائت سوره مبارکه یاسین (فراز 1: آیات 1 تا 12 و فراز 2: آیات 33 تا40)، سوره مبارکه الرحمن (فراز 1: آیات 1 تا 18 و فراز 2: آیات 60 تا 78) و سوره مبارکه واقعه (فراز 1: آیات 1 تا 24 و آیات 57 تا 74) است و در آن بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در رشته قرائت نماز نیز همچون رشته قرائت، رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1385 تا 1390) امکان شرکت دارند، تصریح کرد: در رشته نماز اثر ارسالی باید مربوط به اجرای زنده نماز 3 رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود که در این رشته بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، مورد داوری قرار می‌گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اضافه کرد: شرایط شرکت در رشته اذان صرفا ضبط و ارسال اذکار اذان از الله اکبر تا حی علی الصّلاه است و آثار ارسالی رشته اذان در بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

گلباغی همچنین در خصوص رشته مکبری عنوان کرد: این رشته ویژه برادران است و در دو رده سنی زیر 9 سال شامل متولدین 1390 به بعد و رده سنی 9 تا 14 شامل (متولدین 1390 تا 1385) با محور اجرای زنده مکبری نماز دورکعتی برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: آثار ارسالی رشته مکبری در بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می‌شود.

کد خبر 970074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha