معیشت و اقتصاد اولویت اصلی مجلس/ قیمت محصولات استراتژیک خراسان جنوبی رنج آور است

خسروی یکی از چالش های اساسی خراسان جنوبی را پایین بودن قیمت محصولات استراتژیک استان دانست و گفت: امروز داد مردم از این رنج درآمده است؛ دولت و وزارت خارجه باید فکری به حال صادرات این محصولات بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « حسین خسروی اسفزار» شامگاه (20 شهریور) در گفتگوی ویژه شبکه خاوران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مجلس جدید را، انقلابی ترین مجلس پس از انقلاب دانستند، اظهار داشت: کلام مقام معظم رهبری حجت شرعی و قانونی برای همه ما است، این کلام از نظر اخلاقی در ما نمایندگان نباید غرور ایجاد کند بلکه باید شکرگزار این برداشت رهبر معظم انقلاب باشیم اما بعد از این تعریف یک وظیفه سنگین تری بر دوش ما قرار گرفت که امید است در عمل آن را حفظ کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم تازه کارش را شروع کرده اما در همین فرصت محدود و اندک طرح مالیات بر خانه های خالی که به نفع مردم است را تصویب کرده است، گفت: این طرح هنوز به مرحله اجرایی در نیامده است، به شورای نگهبان رفته تا ایرادات جزئی به آن گرفته شود، لذا باید اصلاح و نهایی شود.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس معیشت و فرهنگ را دو موضوع مورد تاکید نمایندگان مجلس یازدهم برای کشور دانست و ادامه داد: اکنون برای موضوع معیشت در کمیسیون اقتصادی برنامه های جدی دنبال می شود از جمله طرح قیر رایگان، کارت اعتباری برای دهک های پایین جامعه، مالیات بر خانه های خالی و برنامه های دیگری که هنوز نهایی نشده است.

 

اقتصاد و معیشت نیاز اول استان 

خسروی به طرح شفافیت آراء نیز اشاره کرد و گفت: اصل مطلب توصیه ای است که رهبری داشتند و البته تبصره ای مقام معظم رهبری به آن زدند که اگر مشکل امنیتی نداشته باشد باید شفاف باشد، این طرح هنوز نهایی نشده و روی آن کار می شود و امید است که در هفته‌های آتی در مجلس نهایی شود.

 

وی اظهارداشت: بنده تاکنون آرای خود را شفاف اعلام کردم، نمونه آن اعتبارنامه آقای تاجگردون است.

 

محکومیت قرارداد مربی بلژیکی ۲۴۰ میلیارد خسارت دارد 

این نماینده مجلس در همین خصوص با اشاره به اینکه شفافیت تنها مربوط به مجلس نیست، بلکه سایر قوا و دستگاه‌ها باید در طرح ها و قراردادهای خود شفافیت داشته باشند، افزود: خیلی از قردادهایی که بسته می شود چنانچه شفافیت می بود این چنین مشکلاتی امروز گریبان کشور را نمی‌گرفت، قرارداد یک مربی بلژیکی به دلیل اینکه شفاف نبوده است، اگر ایران در این پرونده محکوم شود، باید بیش از 240 میلیارد تومان بپردازد که این نتیجه عدم شفافیت است.

 

خسروی با بیان اینکه اقتصاد و معیشت اولویت استان است، گفت: باید نظام تولید، توزیع و مصرف درست شود تا وضع زندگی روزمره مردم و تورم و اشتغال درست شود.

 

وی ادامه داد: در بازدیدی که از شهرک صنعتی خراسان جنوبی قبل از ورود به مجلس داشتم، یکی در میان واحدهای تولیدی تعطیل بودند، برخی از مسئولان به وعده های خود عمل نمی کنند، چه مسئولان رده بالای کشور آمدند که قول دادند اما عمل نشده است.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس ضمن احترام به قوا، اما از وظیفه نظارتی خود چشم پوشی نخواهد کرد، گفت: برای سوال از رئیس جمهور بیش از 200 امضا جمع آوری شده که همان نظارت مجلس است، محور 5 سوالی که از رئیس جمهور شده همه اقتصادی است.

 

خسروی یکی از چالش های اساسی استان را پایین بودن قیمت محصولات استراتژیک استان دانست و خاطرنشان کرد: امروز داد مردم از این رنج درآمده است؛ دولت و وزارت خارجه باید فکری به حال صادرات کنند.

 

 

 

کد خبر 970286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha