​۳ شهرستان غرب گلستان در وضعیت قرمز کرونا/ موردی از تخلفات بهداشتی در انتخابات غرب گلستان گزارش نشد

فاضل وضعیت کرونا در شهرستان های حوزه انتخابیه غرب گلستان را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر شهرستان های کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در وضعیت قرمز و گمیشان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، «عبدالرضا فاضل» پیش از ظهر امروز(جمعه 21 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه که ویروس کرونا در استان گلستان شیوع پیدا کرد در اسفندماه و اواخر تیرماه با دو پیک کرونا مواجه بودیم و خوشبختانه در حال حاضر شرایط استان گلستان نسبت به سه هفته اخیر ثبات پیدا کرده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: تقسیم بندی شهرهای گلستان به وضعیت سفید، زرد و قرمز شکننده است و مردم همچنان باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه کنند.

 

وی اضافه کرد: معمولاً وضعیت شهرهای گلستان یک بار در هفته اعلام می شد اما با توجه به برگزاری مراسمات محرم و بازگشایی مدارس دو بار در هفته وضعیت کرونا در شهرهای استان را اعلام می کنیم.

 

فاضل به آخرین وضعیت کرونا در شهرستان های حوزه انتخابیه غرب گلستان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر شهرستان های بندرگز و بندرترکمن و کردکوی در وضعیت قرمز و شهرستان گمیشان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مردم خواست هنگام حضور در شعب اخذ رأی توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و افزود: ناظران بهداشتی در 244 شعبه اخذ رأی حضور دارند و بر رعایت اصول بهداشتی از سوی رأی دهندگان نظارت خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: یک خودکار آلوده ممکن است موجب انتقال بیماری کووید19 به بسیاری از افراد دیگر شود اما انجام برخی از اقدامات ساده مانند استفاده از ماسک، خودکار شخصی و دستکش کار سختی نیست و به پیشگیری از انتقال کرونا کمک می کند.

 

فاضل تأکید کرد: به تمامی عوامل اجرایی و ناظران مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان توصیه می کنم تمامی اصول بهداشتی را به ویژه هنگام صرف غذا رعایت کنند و در صورتی که احساس کردند دستان آنها آلوده شده بلافاصله شستشوی دست ها را در دستور کار خود قرار دهند.

 

کد خبر 970367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha