مردمی بودن و حضور در بین مردم مهمترین شاخصه مسئولین نظام اسلامی است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: مهمترین شاخصه مسئولین نظام اسلامی بعد از التزام به شرع مبین و آرمان های انقلاب اسلامی مردمی بودن و حضور در بین مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۱ شهریور حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، با اشاره به سفر 4 روزه رئیس مجلس به خوزستان، گفت: مهمترین شاخصه مسئولین نظام اسلامی بعد از التزام به شرع مبین و آرمان های انقلاب اسلامی مردمی بودن و حضور در بین مردم است و رهبر انقلاب در این باره می فرماید؛ هنگامی ارتباط مردمی نباشد انسان از حال جامعه غافل می شود و همیشه نگاهش به کلیات است مثل یه هواپیما که از روی یک شهری عبور می کند.

امام جمعه کهنوج با بیان این مطلب که نظارت به عنوان بال دوم حرکت مجلس انقلابی است و باید نظام مند، هدفمند، به هنگام و پیشگیرانه باشد و این نظارت به ۲ گونه قابل تصور است، خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکردها از طریق جلسه ها، مطالعات و گزارش ها، تذکر و استیضاح که در جای خودش بایسته و لازم است و یکی دیگر نظارت میدانی و رو در رو در صحنه می باشد.

وی تصریح کرد: این گونه سفر ها هم تزریق امید و اعتماد به مردم است و هم موجب تحرک بیشتر مسئولین می شود و این سفر ها آنگاه به نتیجه کامل می رسند که متصل به چند اقدام اساسی شده و طرح امتداد نظارت میدانی از طریق کمیسیون های مربوطه به خصوص اصل 90 اجرا و پیگیری شود.   

حجت الاسلام افشارمتش با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام، بیان کرد: وضعیت بعد از عاشورا در میان شیعیان و معتقدان به خط امامت وضعیت عجیبی بود زیرا وحشیگری های امویان و کاری که با خاندان پیامبر اکرم (ص) در کربلا، کوفه و شام کردند همه علاقمندان به خط امامت را دچار رعب و وحشت کرده بود.

خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: البته زندگان از اصحاب سید الشهدا علیه السلام در ماجرای توابین به شهادت رسیدند و کسانی که باقی مانده بودند آنقدر جرات و شهامتی که بتوانند در مقابل امویان و یا مروانیان از حق خود دفاع کنند نداشتند.

وی با بیان این مطلب که در چنین شرایطی امام سجاد علیه السلام، امامت امت اسلامی را در اختیار داشتند و برای حفظ اساس اسلام چند سیاست کلی را به کار بردند، اظهار کرد: مبارزه در قالب دعا مخصوصا دعای 48 صحیفه سجادیه که جنبه کاملا سیاسی دارد، زنده نگه داشتن عاشورا که به هر بهانه ای حادثه کربلا را مطرح می کردند، محافظت از شیعیان، حمایت غیر مستقیم از قیام مختار، تربیت شاگردان زیاد، مبارزه با قصه پردازان و فراهم کردن زمینه برای حوزه علمیه امام باقر علیه السلام از جمله اقداماتی است که آن حضرت برای حفظ اساس اسلام انجام دادند.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه، عنوان کرد: همه دوست دارند در کاری که انجام می دهند موفق باشند اما موفق نمی شوند زیرا صرف دوست داشتن کافی نیست و باید به عوامل موفقیت توجه داشت.

امام جمعه کهنوج به عوامل موفقیت اشاره کرد و افزود: خود باوری و اعتماد به نفس، بلند همتی، مواجه با مشکلات، کار، تلاش و عمل و زمان شناسی برخی از عوامل موفقیت است.

وی تاکید کرد: خود باوری یعنی به خویشتن خویش و استعداد های خویش ایمان داشته باشیم، خودباوری نوعی خود شناسی است هیچ انسانی بی استعداد نیست و باید استعداد یابی شود و در مسیر استعداد خود حرکت کند و همت بلند نقش بسیار مهمی در موفقیت دارد و مواجه درست با مشکلات یکی دیگر از این عوامل است و موفقیت در راستای ایفا و عمل به وظیفه و مسئولیت محقق می‌شود.

کد خبر 970403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha