عدل یکی از عوامل ایجاد دولت اسلامی است 

حجت الاسلام رضا سعادت فر گفت: عدل از جمله عوامل ایجاد دولت اسلامی است و از موانع تشکیل آن ظلم می باشد و از مصادیق ظلم، ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۱ شهریور حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: قرآن می‌فرمایند؛ فرعون‌ها ۲ کار کردند اول خوی استکباری داشتند و دوم مردم را دچار تفرقه و گروه بندی کردند اما در مقابل آنها، پیامبران کار توحیدی کردند.

امام جمعه جیرفت افزود: عدل از جمله عوامل ایجاد دولت اسلامی است و از موانع تشکیل آن ظلم می باشد و از مصادیق ظلم، ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه می باشد و کار فرعون‌ها و سیستم لیبرال سرمایه‌داری این است که برای بقای خودشان، جامعه را دچار تفرقه و اختلاف طبقاتی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرعون‌ها جامعه را به چند گروه تقسیم می‌کنند، اولین گروه کسانی هستند که سرباز ظالمین هستند و برای بقای ظالمین تلاش می‌کنند که در اثر جهل یا ترس‌شان است.

حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: گروه دوم افراد تملق گویی هستند که زمینه‌ ظلم را فراهم می کنند که ظاهرا دستشان به خون مظلوم آغشته نمی‌شود و این گروه شمر صفت هستند و گروه سوم کسانی هستند که سکوت کرده و قرآن درباره این ها می‌ فرماید؛ این ها در مقابل بزرگان شان سکوت کرده‌اند.

خطیب جمعه جیرفت خطاب به نمازگزاران، تاکید کرد: مومنان بدانید که در مقابل هر بزرگی نباید سکوت کرده بلکه باید بصیرت داشته و نباید سابقه‌ افراد شما را گول بزند.

وی عنوان کرد: گروه بعدی مستضعفین هستند که در مقابل فرعون‌ها و استکبار قیام و مقاومت می‌کنند، در این عصر و زمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا، بسیج مستضعفین را تشکیل داده که تحریم و سختی و مقابله را در پی دارد.

حجت الاسلام سعادت فر بیان کرد: مطابق قرآن کریم، ظالمین رستگار نمی‌شوند و مستضعفین وارثان عالم هستند، در ایام آخرالزمان هستیم و امتحان‌ها سخت‌تر می‌شود و باید صبر داشت.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: عده‌ای به دنبال دوگانگی ترامپ و بایدن هستند و می‌گویند؛ اگر در آمریکا (بایدن) بر سر کار بیاید برای ایران بهتر است و در واقع برای نامزد انتخاباتی آمریکا در ایران، ستاد انتخاباتی زده‌ و در واقع این ها بین استقلال و ذلت گیر کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نکته اول این که ترامپ و بایدن هر دو از یک جنس هستند و در گذشته اوباما دستکش مخملی و ترامپ دست چدنی بود، کسانی که به دنبال این دوگانگی هستند در واقع دنبال فرار از پاسخگویی نسبت به اعتمادشان به آمریکا و برجام بوده و حامیان این دوگانگی از اصل نظام توحیدی غافل هستند.

حجت الاسلام سعادت فر ابراز کرد: رهبری در سال ۱۳۶۶ به عنوان رئیس جمهور در سازمان ملل سخنرانی کرده و فرمودند؛  وجه امتیاز این انقلاب این است که متکی به دین و اسلام است، در این زمان آمریکایی ‌ها نماد شرک و طاغوت هستند و ایران نماد اسلام و توحید می باشد.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی مهمترین مانع صبح ظهور بوده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دنبال تعجیل در صبح ظهور است و تنها راه پیشرفت ما، قوی شدن است و نباید دنبال غربگرایی و غرب گدایی بود.

وی تاکید کرد: فضای مجازی، مشکل آموزش را حل می‌کند اما فضای پرورش انس با قرآن چگونه حل می شود؟ پس باید فرزندانمان را با قرآن، مسجد، بسیج آشنا و مانوس کنیم.

حجت الاسلام سعادت فر بیان کرد: باید بدانیم، بیماری کرونا یک واقعیت است که احتمال دارد توسط آمریکا و استکبار ساخته شده باشد و در این خصوص باید توجه داشت که باید از کرونا پیشگیری کرد اما نباید از کرونا ترسید زیرا ضرر ترس از کرونا از خود کرونا بیشتر است.

خطیب جمعه جیرفت اضافه کرد: بدانید که امن‌ترین، بهداشتی ترین و بهترین مکان‌ها، مجامع دینی هستند زیرا نکات بهداشتی را کامل رعایت می‌کنند، علاوه بر پیشگیری از کرونا، بایستی اصلاح نظام تغذیه، کار، اشتغال و استفاده از روش های طب سُنتی ایرانی را مد نظر قرار داد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: توهین به پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) توسط روزنامه فرانسوی اتفاق افتاده است و این پیام را به دنبال دارد که مکتب پیامبر اسلام (ص) زنده است و جوانان عالم را تسخیر می‌کند و دشمن از این مکتب می‌ترسد.

کد خبر 970419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha