تبلور فرهنگ مقاومت در دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه

حجت الاسلام عبادی زاده گفت: فرهنگ مقاومت در دعای بيست و هفتم صحيفه سجاديه امام سجاد (ع) متبلور شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمد عبادی زاده» در نشست علمی ترويجی سبک زندگی اسلامی در آموزه های امام سجاد (ع) از سری برنامه های دهمين کنگره بين المللی امام سجاد (ع) که به میزبانی کانون فرهنگی هنری ضیافت بروجن به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: امام سجاد (ع) بعد از حادثه عظیم عاشورا برای مقابله و مقاومت در برابر ظلم و ستم یکی از راه هایی را که در پیش گرفت، اتخاذ شیوه ای نوین با رویکرد دعا در مسئله مقاومت بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس بابیان اینکه ۲ گونه مقاومت مثبت و منفی وجود دارد ادامه داد: مقاومت مثبت، مقاومت با شمشیر است و با مقاومت منفی می توان دشمن را به انفعال وادار کرد.

 

وی بابیان اینکه امام سجاد (ع) بعد از حادثه عاشورا در اوج اختناق اموی راهکار «دعا» را برای مقاومت انتخاب کردند افزود: دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه گویای این واقعیت است.

 

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: مرزبانان باید چشم دلشان بینا باشد و تا چشم دل بینا نباشد انسان نمی تواند راه مقابله و مقاومت در برابر دشمن را پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس افزود: مرزبانان باید یاد آخرت را در اندیشه و فکرشان زنده کنند چرا که یاد معاد و آخرت کمک می کند که جریان مقاومت در عرصه میدان نلغزد و بتواند راه خودش را با استحکام بیشتر دنبال کرده و به دشمن پشت نکند.

 

کد خبر 970439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha