قرار گرفتن بخش خصوصی در کنار دانشگاه، فضای برد برد ایجاد می کند

رئیس دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه قرار گرفتن بخش خصوصی در کنار دانشگاه، فضای برد برد را ایجاد می کند، گفت: در آینده انعقاد تفاهم نامه های مختلفی با شرکت های خصوصی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، همزمان با هفته تعاون، دکتر علی‌اکبر شیخی فینی رئیس دانشگاه هرمزگان به همراه معاون پژوهشی و اضای هیئت علمی مرتبط با بخشهای کشاورزی،منابع طبیعی، شیلات، گیاهان دارویی، آزمایشگاه مرکزی وIT این دانشگاه از مجموعه شرکت تعاونی کشاورزی تاک سبز طبیعت رودان و مرکز نوآوری بخش تعاون استان در این شهرستان بازدید کردند.

 

«علی‌اکبر شیخی فینی» در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار شبستان، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه هرمزگان و مرکز نوآوری بخش تعاون هرمزگان و شرکت تعاونی کشاورزی تاک سبز طبیعت رودان خبر داد و گفت: ورود بخش خصوصی به حوزه دانش بنیان اتفاق مبارکی است. منابع دولتی محدود و ایجاد چنین مجموعه ای بسیار سخت و هزینه بر است.

 

رئیس دانشگاه هرمزگان با اشاره به ظرفیت های دانشگاه هرمزگان افزود: دانشگاه به لحاظ تنوع و تخصص دارای ظرفیت‌های مناسبی است. در واقع دانشگاه هرمزگان پشتوانه توسعه استان محسوب می شود و برای ارتباط بیشتر با جوامع محلی برنامه های متنوعی دارد.

 

وی با اشاره به سختی کار ساخت و ساز و ایجاد مجموعه های بزرگ در حوزه های کشاورزی تصریح کرد: داشتن و کسب ثروت از زاویه علمی کاری پسندیده است هر چند این کارها مصایب و مشکلاتی دارد؛ اما این مجموعه یک نمونه عالی برای استان و حتی کشور به شمار می‌رود .

 

رئیس دانشگاه هرمزگان در پایان با اشاره انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه هرمزگان و شرکت شرکت تعاونی تاک سبز طبیعت، گفت: قرار گرفتن بخش خصوصی در کنار دانشگاه  فضای برد برد را ایجاد می کند؛ لذا در آینده نیز تفاهم نامه هایی را با شرکت های مختلف خصوصی منعقد می کنیم و بر مبنای آن به صورت متقابل  تعهداتی را می پذیریم.

 

گفتنی است؛ در پایان این بازدید تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه هرمزگان و شرکت تاک سبز طبیعت رودان منعقد و به امضای علی‌اکبر شیخی فینی رئیس دانشگاه هرمزگان و ضیایی رئیس هیئت‌مدیره شرکت رسید.

 

حمایت از طرح‌های پژوهشی و فناوری با اولویت بخش کشاورزی، حمایت از تعاونی‌های خلاق و دانش‌بنیان، تسهیل ارتباط و تعامل شرکت‌های تعاونی با صاحبان ایده‌های جدید و استارت‌ آپ‌ها، راه‌اندازی اندیشکده تعاون و ایجاد کلینیک مشاوره کسب‌وکار و کارآفرینی را از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 970447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha