مفهوم نهفته در صحیفه سجادیه بازسازی دین در قالب دعا است 

حجت الاسلام رضا سالاری گفت: ذکر صلوات بر پیامبر و آل مطهر ایشان، مطرح کردن‌ مسائل سیاسی، اعتقادی و اجتماعی در ادعیه صحیفه سجادیه، این کتاب را متمایز ساخته و مفهوم نهفته در آن این است که امام سجاد علیه السلام می خواهد در قالب دعا دین را بازسازی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۱ شهریور حجت الاسلام «رضا سالاری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد ضمن تسلیت شهادت حضرت زین العابدین علیه السلام، گفت: امام سجاد علیه السلام پرچمدار قیام عاشورا بودند و از خود کتابی را بر جای گذاشتند به نام صحیفه سجادیه که جزو ۳ کتاب برتر مسلمانان محسوب می شود.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: ذکر شریف صلوات بر پیامبر و آل مطهر ایشان، مطرح کردن‌ مسائل سیاسی، اعتقادی و اجتماعی در ادعیه صحیفه سجادیه، این کتاب را متمایز ساخته و مفهوم نهفته در آن این است که امام سجاد علیه السلام می خواهد در قالب دعا دین را بازسازی کند.

وی بیان کرد: رساله حقوق حضرت زین العابدین علیه السلام از دیگر آثار ارزشمند آن حضرت محسوب می شود که در آن به حق خدا، حق نفس، حق دیگران اشاره شده است.

حجت الاسلام سالاری تاکید کرد: اقدام اهانت آمیز به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام در فرانسه توسط نشریه معلوم الحال را محکوم می کنیم.

خطیب جمعه عنبرآباد ضمن تبریک بازگشایی مدارس، ابراز کرد: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه باید همواره این مهم را همیشه به یاد داشته باشند که رفیق علم و دانش تقوا است و آن علمی ارزش والا دارد که همراه با تقوا باشد.

وی اظهار کرد: مسئله آموزش مجازی دیر یا زود اتفاق می افتاد و کرونا این امر را تسریع کرد اما انتظار می رود مسئولین ملی اقدامات لازم را برای آموزش مجازی همچون ایجاد زیرساخت های امن و بومی، توزیع مناسب امکانات مجازی بدون فاصله طبقاتی و بسترسازی مسائل تربیتی و پرورشی را ایجاد کنند.

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: والدین بدانند با پدیده آموزش مجازی روبرو شده اند بنابراین باید مراقبت کنند تا انحرافی برای فرزندان شان به وجود نیاید.

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: دغدغه مقام معظم رهبری بر اجرایی نشدن سند ۲۰۳۰ قابل تامل است و باید مراقب افکار ترویج دهنده این نوع استناد شیطانی که فرهنگ دینی را نشانه گرفته اند بود.

وی نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی را قابل تقدیر دانست و افزود: سفر قالیباف به خوزستان برای پیگیری مشکلات مردم، قابل تجلیل است منتهی عده ای که دست شان از عمل خالی است این حرکت که موجب خوشحالی مردم و رهبری است را بر نتافته اند اما آنچه مهم است این اقدام خوب می باشد و ان شاءالله این گره گشایی ها برای مردم توسط مسئولین ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام سالاری در خاتمه عنوان کرد: نخل داران در این روزها نسبت به مسئله شرعی پرداخت زکات این واجب الهی، اهتمام لازم را داشته باشند چرا که این طلب خداوند متعال است و موجب افزایش نعمت می شود.

کد خبر 970456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha