زمان افتتاح مقام تل زینبی در کربلای معلی اعلام شد

آستان مقدس امام حسین(ع) از زمان افتتاح طرح مقام تل زینبی در چارچوب طرح توسعه حرم امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، «حسین رضا مهدی» رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین (ع)، گفت: زمان افتتاح کامل طرح مقام تل زینبی با حضور زایران در سال 2021 میلادی و قبل از مراسم دهم محرم الحرام سال آینده خواهد بود.

 

مهدی افزود: امسال در طول مراسم اربعین بخشی از طرح مقام تل زینبی که در صحن عقیله زینب(س) قرار دارد، افتتاح خواهد شد تا زایران و دوستداران اهل بیت(ع) رسیدن به مقام تل زینبی را فراموش نکنند.

 

وی ادامه داد: آستان مقدس امام حسین(ع) تلاش های خود را برای به پایان رساندن بخشی از این طرح قبل از مراسم اربعین بیشتر کرده است.

 

رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین (ع) گفت: مساحت این طرح در گذشته 300 متر مربع بود، اما مساحت کل آن پس از توسعه به سه هزار متر مربع رسیده است، یعنی 10 برابر از مساحت قبلی بیشتر شده است.

 

مهدی ادامه داد: آستان مقدس امام حسین(ع) تمایل دارد تا از کاشی کربلایی معرق کاری شده برای حفظ میراث مذهبی تل زینبی استفاده کند.

 

گفتنی است، طرح جدید مقام تل زینبی شامل فضاهای خدماتی گسترده برای مردان و زنان است و آستان مقدس امام حسین(ع) از هویت این مقام محافظت می کند.

کد خبر 970574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha