کلیات طرح ایمنی بازار بزرگ کاشان تصویب شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از تصویب کلیات طرح ایمنی بازار بزرگ این شهر در نشست شورای فنی میراث فرهنگی خبر داد.

محمدعلی پیراسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: کلیات طرح ارتقای ایمنی بازار سنتی کاشان در نشست شورای فنی میراث فرهنگی کاشان بررسی شد و به تصویب اعضای این شورا رسید.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان افزود: در این جلسه که مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان و متخصصین این حوزه حضور داشتند مدیر پیشگیری و مسئول ستاد فرماندهی سازمان به ارائه کلیات طرح ارتقای ایمنی بازار با محوریت شناسایی نقاط امن، راه‌های خروج اضطراری و سیستم اطفاء حریق پرداخت که در نهایت به تصویب اعضای شورا رسید.

 

پیراسته در ادامه بیان داشت: بازار بزرگ و تاریخی کاشان به عنوان یک اثر ملی باستانی که در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده به سبب شرایط خاص، قدمت و فرسودگی از شرایط ایمنی مطلوبی برخوردار نیست و بدین سبب در صورت بروز حریق و یا حوادث دیگر، احتمال ایجاد خسارات و تبعات مالی و حتی جانی قابل ملاحظه در این مکان وجود دارد.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان متذکر شد: طرح ارتقای ایمنی تهیه شده سازمان، ویژه بازار بزرگ کاشان با مشارکت تمامی کسبه  و بازاریان محترم، کارشناسان سازمان آتش نشانی، شهرداری کاشان و اداره میراث فرهنگی قابلیت اجرایی و عملیاتی خواهد داشت.

 

پیراسته تصریح کرد: اجرای این طرح کمک شایانی به ایمنی بازار بزرگ کاشان خواهد کرد و بر همین اساس در تلاش هستیم تا این طرح با بهترین کیفیت به مرحله اجرا در بیاید.

 

بازار کاشان یکی از ارزشمندترین و مهم ترین آثار تاریخی شهرستان کاشان است که به شماره ۱۲۸۴ و در تاریخ ۸/۶/۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است./

 

کد خبر 970578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha