اکران فیلم های با مضامین دینی در ترویج سبک زندگی اسلامی نقش مهمی دارد

احسانی گفت: اکران فیلم‌هایی مطابق با ارزش‌های ایرانی، اسلامی در سینما و سپس توزیع آن‌ها درسطح وسیع در سینمای خانگی، اعضای خانواده‌های ایرانی را تحت تاثیر قرار می دهد.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه سینما هم می‌تواند در زندگی و سبک زندگی انسان نقش داشته باشد آن هم سینمای اسلامی که برنامه‌هایش با نظارت اسلامی باشد ، گفت: سینما می‌تواند در رشد و بالندگی انسان نقش داشته باشد .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اکران فیلم‌هایی  مطابق با ارزش‌های ایرانی، اسلامی در سینما و سپس توزیع آن‌ها درسطح وسیع در سینمای خانگی، اعضای خانواده‌های ایرانی را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی عامل اصلی استحکام بنیان خانواده است.

 

وی اظهارداشت: نهاد خانواده به عنوان پایه و اساس جامعه اگر بر مبنای معیارهای اصیل اسلامی تشکیل یابد بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی جامعه از جمله بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش خواهد یافت.

 

وی اظهارداشت: تعهد، صداقت در گفتار و کردار، تقویت مهارت‌های ارتباطی و گفتاری، تقویت پایبندی اعضای خانواده نسبت به همدیگر، درستکاری و ایثار از عوامل اصلی استحکام خانواده‌ها است که باید برای نهادینه شدن اینگونه فرهنگ‌ها در جامعه بیش از پیش تلاش کرد.

 

احسانی  بیان کرد: سینمای جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به خوبی صحنه‌هایی ناب از رشادت‌ و ایثار را برای نسل‌های امروز و آینده این سرزمین، ماندگار کردند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در کنار سینمای دفاع مقدس، اهالی سینما در عرصه اجتماعی نیز در سال‌های اخیر به خوبی رسالت خود را انجام دادند و فیلم‌های ارزشمندی در تاریخچه سینمای ایران در این عرصه به ثبت رسید.

 

۲۱ شهریور ماه روز ملی سینما، نامگذاری شده  است.

 

 

کد خبر 970684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha