پویش ایران همدل با هدف تهیه لوازم کمک آموزشی برای نیازمندان

امینی گفت: پویش ایران همدل با هدف تهیه لوازم کمک آموزشی برای نیازمندان ادامه دارد.

«زهرا امینی» با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و اهمیت تهیه لوازم التحریر و کمک آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان نیازمند به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری پس از شیوع کرونا پویشی تحت عنوان ایران همدل آغاز شد و این پویش در زمان های مختلف با همین عنوان در راستای کمک به نیازمندان و لبیک به سخنان رهبر انقلاب ادامه دارد.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این پویش تهیه لوازم کمک آموزشی و نوشت افزار برای دانشجویان و دانش آموزان جامعه هدف بهزیستی است، افزود: جمع آوری کمک های معیشتی و تهیه اقلام بهداشتی و مورد نیاز جامعه هدف از دیگر اهداف این پویش است.

 

وی ادامه داد: پویش همدلی مومنانه در نهضت ایران همدل از روز عید غدیرخم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و نذورات نقدی و غیرنقدی خیران و نوع دوستان جمع آوری و بین جامعه هدف بهزیستی تقسیم می شود.

 

امینی با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم تا کنون بالغ بر 2 میلیارد تومان گوشت قربانی به بهزیستی تحویل شده است، ادامه داد: این نذورات و قربانی ها بین نیازمندان تقسیم شده است.

 

این مقام مسئول به آمادگی ادارات بهزیستی شهرستان های سراسر استان به منظور جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی اعم از نذورات، جیره های خشک اشاره کرد و گفت: خیرین و نیکوکاران و مردم شریف استان همواره یار و یاور بهزیستی در رسیدگی به نیازمندان بوده و هستند.

 

کودکان کار و متکدیان باید از هم تفکیک شوند

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به حضور و فعالیت کودکان کار و متکدیان در سطح شهر اشاره کرد و گفت: کودکان کار و متکدیان باید از هم تفکیک شوند حضور متکدیان در سطح شهرهای استان آسیب‌زا است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فعالیت آنها زیر نظر گروه‌های مربوطه و بهزیستی رصد می‌شود، خاطر نشان کرد: همواره در بخش های مختلف به این افراد کمک رسانی می شود و طبق جلسات برگزار شده حضور کودکان کار در پمپ بنزین ها ممنوع شده است .

 

وی با بیان اینکه دو مؤلفه شغل و مسکن را باید برای متکدیان درنظر بگیریم، ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از متکدیان بی‌نیاز هستند و با ایجاد شغل و مسکن باز به تکدی‌گر بازمی‌گردند اما تهیه مسکن سبب می شود تا تکدی‌گری کاهش پیدا کند.

 

کد خبر 970690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha