اورژانس به بالگردهای دید در شب و تجهیزات سنگین نیازمند است

خانکه گفت: با توجه به اینکه ایران یکی از کشورهای پرمخاطره در دنیا محسوب می شود، اورژانس نیاز به تجهیزات سنگین و بالگردهای دید در شب دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «حمیدرضا خانکه» در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانسی صبح امروز (شنبه ۲۲ شهریور) برگزار شد، گفت: سازمان اورژانس کشور افتخار دارد که اولین نماینده نظام سلامت است که در کنار مردم به آنها ارایه خدمت می دهد.

 

مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس با بیان اینکه ایران یکی از پرمخاطره ترین کشورهای دنیا می باشد، گفت: تاکنون 52 مخاطره در ایران مورد شناسایی قرار گرفته است و 93 درصد خاک ایران در معرض گسل ها قرار گرفته و سیل نیز 50 درصد خاک ایران را مورد تهدید قرار می دهد.

 

وی با بیان اینکه ایران در 20 سال گذشته 60 درصد از خسارتی که در حوادث داشته است، مربوط به سیل می باشد.

 

خانکه با بیان اینکه سازمان اورژانس کشور نیازمند چابکی برای ارایه خدمت در مواقع لزوم است، گفت: این سازمان در زلزله کرمانشاه عملکرد موفقی داشت که مورد تقدیر سایر سازمان ها نیز قرار گرفت.

 

مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس با بیان اینکه در حوادثی که اتفاق می افتد وظیفه رهاسازی و امداد به مردم به عهده جمعیت هلال احمر است، گفت: سازمان اورژانس وظیفه تامین خدمات سلامتی را بر عهده دارد و با توجه به اینکه این سازمان تجهیزات پیچیده رهاسازی ندارد، آمبولانس های این سازمان در سه تیپ تجهیز شده اند و این سازمان  علاوه بر آمبولانس دارای اتوبوس آمبولانس و بیمارستان های سیار می باشد.

 

خانکه با بیان اینکه این سازمان نیازمند تجهیزات سنگین می باشد، گفت: سازمان اورژانس کشور برای ارایه خدمات بهتر به هموطنان نیازمند بالگرد دید در شب می باشد.

 

وی با بیان اینکه ایران دارای مناطق صعب العبور بسیاری می باشد، گفت: امروزه سازمان اورژانس در حوزه اورژانس هوایی گسترش خوبی پیدا کرده است و توانایی ارایه خدمت را در مناطق صعب العبور دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: سازمان اورژانس توانسته با کمک خیرین و دولت پایگاه های اورژانس و امداد هوایی خود را توسعه داده که امکان ارایه خدمت در زمان کمتری را فراهم می کند و در کنار آن سازمان اورژانس به دنبال گسترش موتور آمبولانس ها می باشد تا بتواند در شهرهایی که دارای ترافیک هستند به مردم خدمات را سریع تر ارایه دهند.

کد خبر 970706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha