رد پای ویروس کرونا در عارضه های پوستی/ هر ضایعه پوستی نشانه ابتلا به کرونا نیست

مهری گفت: تنوع واکنش های پوستی ناشی از ابتلا به کرونا زیاد است اما این واکنش ها صرفاً مربوط به بیماری کووید۱۹ نیست و در بیماری های دیگر نیز دیده می شود.

«مجید مهری» با اشاره به عوارض کرونا بر پوست به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بیماری کووید۱۹ از اواخر سال گذشته جوامع مختلف را درگیر کرده است، این بیماری بسیار مرموز است و واکنش های متنوعی را به همراه دارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: ویروس کرونا ابتدا با واکنش شایع ریوی، تب، سرفه، تنگی نفس، آبریزش بینی و گرفتگی و کوفتگی عضلانی معروف بود که این موارد هنوز هم به عنوان علائم اصلی بیماری کووید۱۹ شناخته می شود.

 

وی اضافه کرد: در ادامه شیوع ویروس کرونا، علائم دیگری اعم از اسهال، استفراغ، علائم عصبی و سردرد، اختلال در حس بویایی و شنوایی و علائم ثانویه مانند اختلالات روحی و روانی و علائم پوستی بروز پیدا کرد.

 

مهری تصریح کرد: بیماری کرونا یک تظاهر و واکنش اختصاصی ندارد که اگر کسی براساس آن واکنش خاص پوستی مراجعه کرد تشخیص قاطع ابتلا فرد به کرونا باشد.

 

این متخصص پوست و مو یادآور شد: براساس مطالعه ای که در ایتالیا انجام شد به این نتیجه رسیدند که ۲۰ درصد بیماران کرونایی واکنش های پوستی هم دارند که تنوع واکنش های پوستی ناشی از ابتلا به کرونا زیاد است اما این واکنش ها صرفاً مربوط به بیماری کووید۱۹ نیست و در بیماری های دیگر نیز دیده می شود.

 

وی یکی از علائم شایع پوستی کرونا را بروز ضایعات کهیری دانست و افزود: کهیر ضایعات خارش داری است که در برخی بیماری های ویروسی و حساسیت ها دیده می شود.

 

مهری تأکید کرد: ضایعات پوستی در بسیاری از بیماری ها دیده می شود که در برخی موارد بیماری جدی محسوب نمی شود و گاهی اوقات حساسیت و یا بیماری ویروسی معمولی نیز این عوارض پوستی را به دنبال دارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه هر ضایعه پوستی نشانه ابتلا به کرونا نیست، ابراز داشت: صرفاً با مشاهده علائم پوستی نمی توان قاطعانه اعلام کرد که فرد به کرونا مبتلا شده است.

 

وی گفت: تمامی تحقیقات و مقالات اخیر در خصوص بیماری های پوستی ناشی از ویروس کرونا بر روی بیماران مبتلا به این بیماری انجام شده است و کمتر به این اشاره شده که ویروس کرونا در چند بیمار کرونایی صرفاً با عارضه پوستی خود را نشان داده است.

 

کد خبر 970742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha